Перші зорі горіли завдяки темній матерії

На світанку Всесвіту темна матерія могла взаємодіяти сама із собою, формуючи згустки. Їх анігіляція живила перші зорі, які ще не могли підтримувати термоядерні реакції власними силами.

Темна матерія могла запалити перші зорі
Перші зорі могли бути «темними». Джерело: www.universetoday.com

Чи завжди темна матерія була непомітною

Фізики висловили припущення, що темна матерія могла відігравати ключову роль у появі перших зорі у Всесвіті. Зараз ця екзотична субстанція майже ніяк не проявляє себе. Вона не взаємодіє ані з електромагнітним випромінюванням, ані зі звичайною речовиною. Тому про саме її існування вчені судять тільки за гравітаційним впливом на галактики.

Однак на самому початку Всесвіту, коли йому було лише сотня мільйонів років ситуація була зовсім іншою. Густина речовини була значно вищою. Випромінювання ще не встигло відділитися від звичайної речовини. Тому космос весь був темним і гарячим.

І у цих умовах темна матерія могла себе проявляти значно сильніше. В центрі нової теорії лежить припущення, що вона все ж здатна до взаємодії, хоча і дуже слабкої та рідкісної. Зокрема, на початку всесвіту вона могла утворювати згущення.

Як запалали перші зорі

Традиційний погляд на процеси у цей період полягає у тому, що звичайна речовина почала утворювати перші протозорі. Кожна із них була у тисячу разів меншою за Сонце. Тому підтримувати термоядерні реакції була не в змозі.

Однак, ці об’єкти почали зливатися між собою, створюючи перші зорі-монстри. Вони були надзвичайно масивними і майже повністю складалися з водню та гелію. Тому їх еволюція відбувалася дуже бурхливо і закінчилася утворенням перших чорних дір.

Перші зорі Всесвіту
Перші зорі. Джерело: NASA/WMAP Science Team

Анігіляція темної матерії

Нова теорія зображує альтернативну картину. У ній на стадії протозорь на сцену виходять згустки темної матерії. Потрапляючи всередину згущень звичайної матерії вони починали взаємодіяти з нею. Автори публікації називають цей процес анігіляцією і уточнюють, що досі ми остаточно не знаємо, що собою насправді являє речовина, якої ми не бачимо.

Традиційно анігіляцією називається процес взаємодії звичайної речовини із антиречовиною, при якій маса обох частинок повністю перетворюється на енергію. Щось подібне мого відбуватися і з темною матерією. Вона могла почати зникати, накачуючи протозорі випромінюванням.

У цій моделі перші зорі були «темними». Не в тому сенсі, що вони не випромінювали світло. Ці світила були маленькими, але енергію випромінювали так само як і сьогоднішні. Але джерелом її виступала саме темна матерія.

За матеріалами: www.universetoday.com