Темна матерія створила моторошні клони далекої галактики

У поле зору астрономів потрапили «галактичні двійники» — три цілком ідентичні галактики у найвіддаленіших куточках видимого Всесвіту. Загадка, що турбувала вчених майже десятиліття, нарешті була вирішена. Астрономам вдалося пояснити природу «клонованих» об’єктів. Насправді вони являють собою лише одну галактику, але її зображення було «помножено» темною матерією.

«Галактичні двійники» були випадково виявлені у 2013 році астрономом Тімоті Гамільтоном з Університету в Портсмуті, штат Огайо. Аналізуючи дані космічного телескопа Hubble, він помітив дві ідентичні галактики, одна з яких виявилася дзеркальним відображенням іншої, розташованої поруч.

Темна матерія
Темна матерія викривила світло далекої галактики так, що вона розділилася на три «копії» для спостерігачів із Землі. Зображення надане Джозефом де Паскуале

Причому схожість була практично дзеркальною: обидва зображення мали однакову форму, галактичні центри, навіть однакові темні паралельні лінії. Далі таємниця лише посилилася, коли Гамільтон помітив поряд іще третю галактику, яка також виявилася ідентичною двом іншим.

«На той момент ми перебували в безвиході. Були думки, що вони якимось чином взаємодіють між собою незрозумілими процесами. Інших пояснень не було упродовж восьми років», — прокоментував своє відкриття астроном.

Через вісім років Гамільтон і його колеги нарешті знайшли задовільне пояснення, опубліковане в журналі Monthly Notices Королівського астрономічного товариства. Жахливі космічні клони — це одна й та сама галактика, розташована в 11 мільярдах світлових років від Чумацього Шляху. Гравітація величезної концентрації темної матерії сильно спотворила світло далекого джерела та «розщепила» його на три окремих зображення.

Темна матерія — це загадкова невидима субстанція, що, як вважається, складає більшу частину матерії Всесвіту. Вчені припускають, що це своєрідний «клей», який запобігає розльоту галактик.

За матеріалами Live Science