Оманлива безтурботність (фото)

Представлене нижче зображення було отримано космічним телескопом Hubble. Воно демонструє спіральну галактику UGC 12295.

Галактика UGC 12295 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Filippenko, J. Lyman

UGC 12295 розташована на відстані 192 млн світлових років у напрямку сузір’я Риб. Як і наш Чумацький Шлях, вона класифікується як спіральна галактика. Завдяки тому, що вона повернута до нас «обличчям», ми можемо у всіх деталях роздивитися її структуру, включно з яскравим ядром і туго закрученими спіральними рукавами. На знімку також можна побачити низку яскравих плям, що їх прикрашають і відповідають регіонам активного зореутворення.

Попри те, що на знімку галактика має вигляд острівця спокою, відносно нещодавно в ній сталася одна з найяскравіших подій у Всесвіті. У 2015 році в UGC 12295 спалахнула наднова. Це спонукало одразу дві групи астрономів використати Hubble для її вивчення.

Перша команда дослідників використовувала встановлену на космічному телескопі ширококутну камеру WFC3 для вивчення речовини, що залишилася після вибуху наднової. Це допоможе краще зрозуміти еволюцію матерії в нашому Всесвіті. Друга група астрономів вивчила наслідки вибуху наднової в межах загального огляду найближчих до Землі подій такого плану.

Нагадаємо, що нещодавно Hubble зазнімкував рій валунів, який оточує астероїд Діморф і утворився після зіткнення з зондом DART.