Обсерваторія Ла-Сілья відновлює спостереження

Через пандемію коронавірусу COVID-19 у березні 2020 р. керівництво Європейської Південної обсерваторії (ESO) прийняло рішення зупинити роботу всіх своїх наукових установ у Чилі та евакуювати персонал. В результаті обсерваторії Ла Сілья, Серро Параналь та радіотелескоп ALMA повністю припинили роботу.

Зображення Юпітера, Марса та Сатурна, зроблені за допомогою телескопа NTT. Джерело: ESO

У вересні на Серро Параналь поновилися базові астрономічні спостереження. Тепер до неї приєдналася обсерваторія Ла Сілья. Щоб відзначити повернення на роботу, астрономи опублікували представлений колаж, отриманий з допомогою Телескопа нової технології ESO (NTT). Він демонструє три добре знайомі планети Сонячної системи – Юпітер, Марс та Сатурн.

Знімки планет були зроблені під час тестування багатофункціонального приймача EFOSC2. Легкі оранжеві, жовті та червоні відтінки зображень обумовлені накладанням знімків, знятих з використанням різних фільтрів. Відносні розміри об’єктів пропорційні їх кутовим розмірам на земному небі. Тому Марс виглядає таким великим і яскравим: під час знімання він був у протистоянні, розташовуючись поблизу умовної прямої, що проходить через центри Сонця та Землі.

На жаль, хоч Ла Сілья і відновила спостереження, але поки що не в повному обсязі. Чисельність персоналу обсерваторії сильно скорочено у порівнянні з «докоронавірусними» часами. Більшість робіт здійснюється у віддаленому режимі з використанням спеціальних інструментів.

За матеріалами: https://www.eso.org