Обсерваторія Hubble зазнімкувала серце кулястого скупчення

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення, отримане від космічної обсерваторії. Воно демонструє центр кулястого скупчення Terzan 4.

Кулясте скупчення Terzan 4. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Cohe

Скупчення Terzan 4 розташоване у напрямку сузір’я Скорпіона. Воно є групою тісно пов’язаних гравітацією зір, що обертаються навколо галактичного центру як єдиний супутник. Більшість аналогічних структур характеризуються дуже солідним віком, який близький до віку перших галактик, що сформувалися невдовзі після Великого вибуху.

Нubble здійснив справжню революцію у вивченні кульових скупчень. Річ у тім, що через щільну «упакованість» наземним телескопам вкрай складно розрізнити індивідуальні зорі в їхніх центрах. Завдання також ускладнюють газопилові хмари, концентрація яких особливо велика поблизу центру Чумацького Шляху.

Лише після запуску Hubble астрономи змогли детально вивчати кульові скупчення. Його технічні можливості дозволили визначати вік їхнього зоряного населення з точністю до мільярда років, що дозволило пролити світло на історію появи та еволюцію подібних утворень.

Нагадаємо, що недавно Hubble зазнімкував зорі, що рухаються спіраллю в центр Малої Магелланової Хмари.

.