Обсерваторія Gemini сфотографувала тимчасовий супутник Землі

Новини астрономії, астрофізики та космології

Представлене зображення було отримано восьмиметровим телескопом Gemini, встановленим на вершині вулкана гавайського Мауна-Кеа. У центрі знімка видно слабку точку. Це тимчасовий супутник Землі 2020 CD3.

Об’єкт 2020 CD3. Знімок телескопа Gemini North. Джерело: The International Gemini Observatory/NSF’s National Optical-Infrared Astronomy Research Laboratory/AURA/G. Fedorets

2020 CD3 був вперше помічений 15 лютого 2020 р. Об’єкт привернув до себе увагу наукової спільноти, коли з’ясувалося, що він рухається по геоцентричній орбіті. Астрономам не вдалося виявити в траєкторії його руху ознак збурень через тиск сонячного світла, а також виявити його зв’язок із відомими штучними тілами. Очевидно, це справді астероїд, на якийсь час захоплений гравітацією нашої планети.

Моделювання показує, що «захоплення» 2020 CD3 відбулося приблизно у 2017 р. З того часу він не підходив до нашої планети ближче ніж на 2,4 млн км. Імовірно, цей астероїд був членом сімейства Аполлона або Амура. Він має невеликі розміри: дані телескопа Gemini підтверджують, що його діаметр не перевищує кількох метрів. Розрахунки показують, що 2020 CD3 перебуватиме на геоцентричній орбіті до квітня 2020 р., після чого залишить сферу земного тяжіння.

Втім, деякі вчені все ще не виключають версію, що 2020 CD3 може бути старий верхній щабель ракети-носія або розгінний блок, що залишився після запуску якогось міжпланетного апарату. Щоб остаточно спростувати цю можливість, астрономам необхідно визначити альбедо об’єкта (його здатність відбивати сонячне світло). Астероїди характеризуються низьким альбедо, у той час як компоненти космічної техніки, навпаки, мають високу відбивну здатність.

Дане зображення складається зі знімків, зроблених через синій, червоний та зелений фільтри. Це необхідно для створення кольорової фотографії. 2020 CD3 виглядає як крапка, оскільки його рух відстежувався телескопом. З тієї ж причини фонові зорі на фото перетворилися на уривчасті кольорові лінії.

За матеріалами: https://www.gemini.edu