Низькочастотні гравітаційні хвилі не піддаються науковому поясненню

У 2023 році вчені виявили наногерцові гравітаційні хвилі, але їхнє походження досі залишається загадкою. Існує гіпотеза, що ці хвилі виникли внаслідок фазового переходу першого порядку, коли структура Всесвіту змінилася під час його розширення й охолодження. Однак нові дослідження ставлять під сумнів це припущення.

Низькочастоті гравітаційні хвилі
Низькочастотні гравітаційні хвилі поки залишаються загадкою для науки. Ілюстрація: popsci.com

Деякі науковці вважають, що ці низькочастотні хвилі з’явилися під час фазового переходу, що відбувся незабаром після Великого вибуху. І цей процес, окрім іншого, згенерував усі відомі на сьогодні фундаментальні частинки.

Проте є важлива деталь. Дослідження показують, що для утворення хвиль з такими низькими частотами перехід мав би бути надзвичайно холодним. Це створює проблему, оскільки переохолоджені переходи відбуваються повільніше, ніж розширюється Всесвіт, що робить їх реалізацію малоймовірною.

Якби процес пришвидшився на останніх етапах, це могло б змінити частоту хвиль, виключивши їх із наногерцового діапазону. Отже, ймовірно, що наногерцові гравітаційні хвилі не пов’язані з переохолодженими фазовими переходами.

Якщо ж такі хвилі справді виникають через фазові переходи першого порядку, це означало б необхідність відкриття нової фізики для пояснення цього явища.

Результати дослідження підкреслюють необхідність більш ретельного аналізу надхолодних переходів. Їхня повільність робить традиційні методи визначення завершеності неефективними, що вимагає розробки нових, точніших методів.

Взаємозв’язок між енергетичним масштабом переходів і частотою хвиль є складним, тому для дослідження гравітаційних хвиль і надхолодних переходів потрібен ретельний підхід. Розуміння цього питання сприятиме кращому поясненню походження Всесвіту, а також допоможе у вивченні різних явищ, таких як проникнення води через скелю, фільтрація кави та поширення лісових пожеж.

Раніше ми повідомляли про те, як загадку Антикітерського механізму розгадали завдяки гравітаційним хвилям.

За матеріалами techexplorist.com