Новий трюк для старого телескопа: Hubble відновив наукові спостереження

NASA успішно перевела телескоп Hubble у новий режим роботи, у якому він використовує тільки один гіроскоп. 14 червня космічна обсерваторія відновила наукові спостереження.

Космічний телескоп Hubble. Джерело: NASA

Загалом на телескопі Hubble встановлено шість гіроскопів. Вони є частиною системи орієнтації, що визначає його положення та контролює напрямок. Для нормальної роботи Hubble необхідно три гіроскопи.

Проблема полягає в тому, що гіроскопи були встановлені на Hubble ще 2009 року останньою місією обслуговування і давно виробили свій ресурс. До весни 2024 року на телескопі залишилося лише три гіроскопи, які працюють. 24 травня один із них зламався. Після цього NASA застосувала резервний план, підготовлений понад двадцять років тому. Його суть полягає в тому, що Hubble був переведений у режим роботи з одним гіроскопом. Другий був залишений як запасний.

У такого режиму роботи є низка мінусів. За оцінками, кількість спостережень, які Hubble зможе виконувати за тиждень, зменшиться приблизно на 12%. Крім того, Hubble більше не зможе вивчати об’єкти, розташовані ближче орбіти Марса, наприклад, Місяць або навколоземні астероїди. Але наразі це єдиний можливий варіант — альтернативою йому є завершення місії.

В NASA сподіваються, що Hubble зможе продовжувати спостереження до 2030-х років. Наскільки виправдаються ці надії залежить від двох гіроскопів, що залишилися. Поки що жоден із них не стикався із серйозними проблемами. Але треба розуміти, що обидва пристрої вже набагато перевищили номінальний термін служби в 50 тисяч годин. Один гіроскоп пропрацював 142 тисячі годин, а другий — майже 90 тисяч.

Проблеми з гіроскопами призвели до відновлення розмов про відправлення до Hubble приватної ремонтної місії. Однак наразі в NASA не хочуть давати на неї добро. Аерокосмічна адміністрація мотивує це тим, що приватники можуть пошкодити телескоп.

NEID Earth Twin Survey виявив перший інопланетний світ