Нова теорія: Всесвіти постійно поглинають один одний

Наш Всесвіт росте з усе більшою швидкістю. Нещодавно вчені припустили, що темна енергія — не єдине можливе пояснення цього явища. Можливо, ми постійно стикаємося з новонародженими реальностями й поглинаємо їх.

Чи поглинає наша реальність новонароджені всесвіти?
Чи поглинає наша реальність новонароджені всесвіти? Джерело: MrBeliever on Pixabay

Розширення Всесвіту

Наш Всесвіт постійно розширюється. Причому швидкість цього процесу весь час зростає, хоча й на крихітну величину. Нещодавно в журналі Journal of Cosmology and Astroparticle Physics опублікували дослідження, в якому вчені висунули нову теорію щодо того, чому це відбувається.

Саме по собі розширення Всесвіту — добре підтверджений факт. Спостереження мікрохвильового фону, що лишився з часів Великого Вибуху, доводять це достатньо чітко. Так само добре підтвердженим є прискорення розширення, яке пояснюють існуванням темної енергії. Саме вона складає більшу частину речовини у Всесвіті. Її не треба плутати із темною матерією — частинки останньої все ж вступають у гравітаційну взаємодію з рештою речовини. Темна ж енергія, згідно з наявними теоретичними уявленнями, взагалі ніяк себе не проявляє, крім космологічних явищ.

Новонароджені Всесвіти

У новому дослідженні вчені припустили, що насправді темної енергії може не існувати. Замість неї, на їхню думку, причиною прискореного розширення Всесвіту є постійне злиття з йому подібними утвореннями, які щойно народилися.

Ідея такого процесу не є новою. При цьому всі терміни у ній достатньо умовні. Адже ніхто точно не знає, що є середовищем, в якому народжуються всесвіти, включно з нашим. Також ніхто не може пояснити, як співвідноситься час у різних всесвітах, адже він, по суті, є частиною континууму нашого Всесвіту і також мав народитися під час Великого Вибуху.

Однак учені переконують, що зробили нові розрахунки злиття нашого Всесвіту з його новонародженими аналогами, й вони краще відповідають картині, що спостерігається, ніж традиційне пояснення з темною енергією.

Наш Всесвіт був колись поглинутий?

Ідея авторів нового дослідження має ще один наслідок. Вона добре пояснює інфляційне розширення Всесвіту на самому початку його існування. За кілька мілісекунд він несподівано збільшився на багато порядків. Зазвичай фізики пояснюють це явище існуванням певного поля — «інфлатону». Проте ніхто не може пояснити, що це таке.

Теорія поглинання всесвітів дозволяє поглянути на це по-новому. Згідно з нею, інфляція нашого Всесвіту насправді була його поглинанням чимось, що виникло раніше. Ця теорія пояснює чимало наукових загадок, але переконливих доказів її досі немає. Вчені сподіваються їх видобути під час майбутніх спостережень.

За матеріалами: www.space.com