Німеччина та Японія відмовляються від розроблення протисупутникової зброї

Представники Німеччини та Японії слідом за США та Канадою заявили про відмову від розробки протисупутникової зброї. Це робить повну заборону ракет, здатних вражати цілі на орбіті, реальною перспективою.

Німеччина та Японія відмовляються від протисупутникової зброї
Протисупутникова зброя. Джерело: www.space.com

Німеччина та Японія відмовляться від протисупутникової зброї

У вівторок, 12 вересня, на засіданні робочої групи ООН з космічної безпеки представники Японії зробили заяву, що їхня країна відмовляється від розроблення протисупутникової зброї. 13 вересня вони підтвердили свою позицію письмовою заявою. Того ж дня аналогічне рішення ухвалила й Німеччина.

За словами представників цих країн, їхні основні інтереси лежать у галузі стабільного та мирного розвитку орбітальної інфраструктури. Боротьба за військову першість ціною створення небезпеки для цивільної інфраструктури їх зовсім не цікавить.

Йдеться про ракети, які можуть бути запущені з поверхні Землі чи борту літака і вразити ціль на орбіті. Їхнє використання може призвести до великої кількості уламків, які тривалий час залишатимуться на орбіті й можуть пошкодити мирні цілі.

Ініціатива США

Цю ініціативу започаткували США у відповідь на надзвичайно небезпечні випробування протисупутникової зброї, здійснені росією у листопаді 2021 року. У квітні віцепрезидентка Сполучених Штатів Каміла Гарріс в односторонньому порядку оголосила про відмову від ракет для знищення космічних апаратів.

Пізніше до США приєдналися Канада та Нова Зеландія. І ось тепер із аналогічними заявами виступили Німеччина та Японія. При цьому треба розуміти, що йдеться про руйнівні протисупутникові технології. А сучасний арсенал містить чимало способів боротьби з ворожими сателітами без їхнього фізичного враження.

З іншого боку, такі заяви є лиши підготовкою до прийняття резолюції ООН про повну заборону протисупутникової зброї. Її активними супротивниками є Китай та росія. Тож невдовзі з цього приводу може спалахнути масштабне дипломатичне протистояння.