Незграбний літак із минулого залучили до місії Artemis: відео

Літак NASA Super Guppy вражає своїм надзвичайним виглядом, привертаючи до себе погляди любителів авіації та поціновувачів космічних технологій. Цього тижня він відіграв важливу роль, коли перевіз тепловий екран, використаний під час місії Artemis I. Цей важливий елемент, призначений для захисту космічного корабля Orion під час гальмування в атмосфері Землі, був перевезений з Космічного центру NASA ім. Кеннеді у Флориді до Центру космічних польотів ім. Маршалла в Алабамі.

На відео, опублікованому NASA, можна побачити, як Super Guppy прибуває до аеропорту Гантсвілла. Цей літак, який уперше був використаний для транспортування секцій ракети Saturn V у часи програми Apollo, зараз планують задіяти у підготовці до майбутньої місії Artemis II.

Super Guppy вражає не лише своєю історією, але і конструкцією. Оригінальний літак був створений в 1960-х роках компанією Aero Spacelines на базі літака-заправника Boeing Stratotanker. Пізніше була побудована більша модифікація з вантажним відсіком діаметром 7,62 м і відкидним носом для полегшення завантаження.

Остання версія літака — Super Guppy Turbine — була введена в експлуатацію 1970 року. З того часу він продовжує вражати своєю унікальністю та неперевершеною функціональністю. Також це єдиний літак сімейства Guppy, що досі експлуатується: інші три моделі виставлені в музеях, а одна була знищена. NASA придбала його в 1997 році у компанії Airbus, після чого він став ключовим елементом їхнього транспортного флоту. На заміну йому для власних потреб компанії була збудувана модель Beluga.

Super Guppy Turbine
Super Guppy Turbine на службі у NASA

Не дивлячись на свій незграбний зовнішній вигляд, Super Guppy є дуже корисним для авіаційної та космічної галузі, адже він використовується там, де інші транспортні засоби мають фізичні обмеження. Завдяки своїм величезним розмірам цей літак забезпечує ефективне й економічне транспортування габаритних вантажів, які неможливо було би перевезти наземними шляхами через перепони у вигляді тунелів та мостів.

Усі ці особливості роблять незвичайний літак незамінним елементом космічних програм. Він продовжує вражати не лише своєю історією, але й актуальністю, демонструючи, як інновації півстолітньої давнини можуть служити сучасним потребам у космосі.

Раніше ми повідомляли про те, як тріо космічних кораблів Orion споряджають на Місяць.

За матеріалами digitaltrends.com