Нештатне сходження з орбіти: SpaceX тимчасово призупинила польоти Falcon 9

Компанія SpaceX повідомила про тимчасове припинення польотів ракети Falcon 9. Це сталося після того, як під час запуску пілотованої місії Crew-9 виникли неполадки.

Запуск місії Crew-9. Джерело: SpaceX

Місія Crew була запущена 29 вересня з космодрому на мисі Канаверал. У її межах Falcon 9 вивів на орбіту космічний корабель Crew Dragon, на борту якого перебували двоє людей: астронавт NASA Нік Гейг і космонавт «Роскосмосу» Олександр Горбунов.

Зазвичай екіпаж Crew Dragon складається з чотирьох осіб. Така «нечисленність» Crew-9 пояснюється тим, що NASA довелося звільнити два місця для астронавтів Бутча Вілмора та Суніти Вільямс. Вони залишилися на МКС через неполадки космічного корабля CST-100 Starliner, який у підсумку повернувся на Землю порожнім.

Сам запуск місії Crew-9 пройшов без будь-яких проблем. Перший ступінь вдало відпрацював свою ділянку, після чого успішно сів на мисі Канаверал. Другий ступінь вивів корабель на потрібну орбіту, після чого він зістикувався з МКС.

Аномалія, про яку йдеться, виникла під час утилізації другого ступеня. SpaceX приділяє велику увагу тому, щоб відпрацьовані ступені її ракет не залишалися в космосі, і намагається максимально швидко зводити їх з орбіти. Зазвичай це відбувається на наступному витку після відділення корисного навантаження.

Однак цього разу операція пройшла не зовсім так, як планувалося. Згідно з повідомленням SpaceX, через аномалію, що виникла під час виконання маневру, стався позаштатний схід з орбіти. У результаті ступінь упав в океан за межами розрахункового району в Тихому океані (т. зв. кладовища космічних кораблів).

Поки інженери SpaceX розбираються в причинах інциденту, компанія оголосила про тимчасове припинення польотів Falcon 9. Як довго триватиме пауза, поки невідомо — але можна припустити, що вона буде не дуже великою. Попередній «простій» Falcon 9, викликаний набагато серйознішим інцидентом, коли через аварію другого ступеня було втрачено все корисне навантаження, тривав лише два тижні.

Раніше ми розповідали про те, як прототип китайської багаторазової ракети Nebula-1 розбився під час посадки.

Астрономи підозрюють наявність газового гіганта у близького білого карлика
Розпад темної матерії міг допомогти народитися надмасивним чорним дірам
Атмосфера Марса опинилась у пастці всередині гірських порід
Китай показав скафандр для висадки на Місяць
Астронавтці Boeing Starliner доручили командування МКС замість російського космонавта
Теорія утворення Місяця може виявитися неправильною
Нештатне сходження з орбіти: SpaceX тимчасово призупинила польоти Falcon 9
Майбутнє Землі: чи переживе наша планета смерть Сонця?
11 вересня в Арктиці спостерігалася мінімальна кількість льоду