NASA трансформує космічні світлини на звук для незрячих

Проєкт NASA Sonifications відкриває новий спосіб сприймати красу космічних зображень через звук. Три інноваційні алгоритми перетворюють візуальну інформацію, зафіксовану телескопами NASA, на звукові пейзажі, дозволяючи насолоджуватися звуками космічних об’єктів.

MSH 15-52,
Туманність, відома як MSH 15-52, має форму, що нагадує людську долоню і дає уявлення про те, як утворюються подібні об’єкти. Фото: Chandra

Нові аудіозаписи відомої туманності, віддаленої галактики та померлої зорі створені на основі даних рентгенівської обсерваторії NASA Chandra, а також космічних телескопів James Webb і Hubble. Попередні записи містили звуки чорної діри та взаємодії галактик.

Послухайте, як звучить відома туманність IC 443 в сузір’ї Близнюків. Звуки відтворюються зверху вниз, відтінюючи світліше світло гучнішими звуками. Червоні відтінки мають низьку тональність, а сині — високу. Звук протікання води на задньому тлі представляють фонові зорі туманності.

А це звучить спіральна галактика Messier 74, схожа на наш Чумацький Шлях. Обертання годинниковою стрілкою відзначається зменшенням частоти для об’єктів далеко від центру і збільшенням для ближчих. Змішані дані з різних телескопів створюють унікальний звуковий пейзаж.

Також послухайте об’єкт MSH 15-52 — кладовище мертвої зорі. Вибух наднової був видимий близько 1700 років тому, створюючи вибухову хвилю, що видуває заряджені частинки від решток світила. Зондування починається внизу, а хмара частинок рухається вгору назустріч світлу з ядра мертвої зорі.

Новий документальний фільм NASA Listen to the Universe розповідає про створення Sonifications та її вплив на людей, включаючи незрячих та людей зі слабким зором. Фільм доступний для безкоштовного перегляду на сайті NASA.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA перетворила на музику знімок галактик, що взаємодіють.

За матеріалами digitaltrends.com