NASA створила моторошну анімацію порівняння найбільших чорних дір Всесвіту

Цього тижня NASA опублікувала відео, яке демонструє, наскільки величезними можуть бути надмасивні чорні діри у Всесвіті. Вони мають маси у понад 100 тис. сонячних, а нова візуалізація NASA показує, наскільки наша зоря крихітна у порівнянні з цими моторошними космічними монстрами.

Анімація порівняння розміру чорних дір від NASA

Найменшою з них є чорна діра J1601+3113 у центрі карликової галактики. У релізі NASA йдеться, що вона має 100 тис. сонячних мас, але настільки компактна, що її тінь насправді менша за Сонце.

Далі анімація розгортається назовні та показує різні чорні діри, розмір яких перевищує орбіти планет Сонячної системи, зрештою досягаючи абсолютно величезної TON 618, яка в 60 млрд разів перевищує масу Сонця. За даними NASA, TON 618 є лише однією з небагатьох надзвичайно віддалених і неймовірно масивних чорних дір, які вчені змогли виявити та дослідити.

«Як вони стають такими великими? Коли галактики стикаються, їхні центральні чорні діри зливаються. Прямі вимірювання, багато з яких зроблені за допомогою космічного телескопа Hubble, підтверджують наявність понад 100 надмасивних чорних дір у видимому Всесвіті», — сказав Джеремі Шнітман, теоретик Центру космічних польотів імені Годдарда NASA, у випуску NASA.

Стрілець A* згаданий в анімації. Це чорна діра в центрі Чумацького Шляху, яка має масу 4,3 млн Сонць. Діаметр її тіні становить приблизно половину ширини орбіти Меркурія. Інший фаворит — M87*, що має масу 5,4 млрд Сонць і був об’єктом першої в історії фотографії чорної діри, опублікованої в 2019 році спільнотою Event Horizon Telescope.

Анімація NASA дає нам відчуття масштабу цих таємничих космічних об’єктів, які поглинають матерію по всьому Всесвіту.

Раніше ми повідомляли про те, як чорна діра викинула зорю через багато років після її поглинання.