NASA скасувала місію з моніторингу парникових газів

NASA оголосила про скасування місії GeoCarb, яка мала зайнятися моніторингом парникових газів. Причинами такого рішення стали суттєва перевитрата коштів, а також відсутність засобу виходу на орбіту.

Концепт місії GeoCarb. Джерело: Lockheed Martin

Місія GeoCarb отримала «зелене світло» у 2016 році. У її межах NASA планувала вивести на геостаціонарну орбіту набір наукових інструментів з метою вимірювання концентрації вуглекислого газу, монооксиду вуглецю, метану та інших парникових газів над Північною та Південною Америкою.

Спочатку кошторис місії оцінювався у 170 млн доларів, її запуск був запланований на 2022 рік. GeoCarb мав вирушити у космосі як корисне навантаження на одному з комерційних супутників зв’язку. Проте взимку 2022 року NASA довелося відмовитися від цього плану через відсутність відповідних апаратів у найближчі роки.

Після цього NASA змінила стратегію та почала вивчати питання про перетворення GeoCarb на повноцінний супутник, який можна було б запустити на комерційній ракеті. На жаль, за підсумками аналізу організація вирішила скасувати проєкт. Причиною цього стала перевитрата коштів. За оцінками фахівців, запуск та підтримка роботи GeoCarb вимагали б суми, що перевищує 600 млн доларів. Тому NASA ухвалила рішення скасувати місію — і це попри те, що на неї вже витратили 173 млн доларів.

Щоб компенсувати скасування GeoCarb, NASA має намір продовжити термін служби встановленого на МКС інструменту Carbon Observatory 3, проводити більшу кількість спостережень з повітря, а також досягти домовленостей на використання даних, що збираються комерційними супутниками. У майбутньому аерокосмічна адміністрація планує розробити проєкт нової, менш ризикованої у фінансовому плані місії, яка займеться моніторингом парникових газів.

Ви також можете почитати, як NASA може врятувати європейську місію ExoMars.