NASA схвалила подальше розроблення телескопа WFIRST

Американська аерокосмічна адміністрація схвалила перехід проєкту космічного телескопа WFIRST (Wide Field Infrared Survey Telescope) до нової фази. Тепер вчені та інженери, що працюють над місією, зможуть приступити до виготовлення необхідного обладнання, прототипів різних компонентів апарату та їх тестування.

Телескоп WFIRST (концепт). Джерело: NASA

WFIRST є інфрачервоним телескопом наступного покоління. Він буде оснащений 2,4-метровим дзеркалом та 288-мегапіксельною камерою WFI. Завдяки їм телескоп зможе знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градуси — це в 100 разів більше, ніж площа поля зору обсерваторії Hubble. Одним із ключових завдань нового інструменту стане спостереження за великомасштабними структурами Всесвіту та дослідження впливу темної матерії на галактики. Також WFIRST обладнають коронографом – пристроєм, здатним «відсікати» світло центральної зорі, що дозволить безпосередньо вивчати екзопланети, що обертаються навколо неї.

На цей час заявлена ​​вартість проєкту WFIRST дорівнює 3,2 млрд доларів. Якщо додати до цього витрати на експлуатацію телескопа протягом п’яти років (номінальний термін роботи космічного апарату), загальний кошторис становитиме 3,934 млрд доларів. Запуск обсерваторії орієнтовно намічено на 2025 рік.

Порівняння поля зору телескопа Hubble та телескопа WFIRST. Джерело: DSS, R. Gendle, NASA, GSFC, ASU, STScI, B. F. Williams

Втім, майбутнє телескопа поки що важко назвати безхмарним. Ось уже кілька років поспіль адміністрація Сполучених Штатів, що діє, намагається закрити проєкт. Щоразу Конгрес рятує WFIRST, виділяючи необхідне фінансування. Очевидно, в NASA сподіваються, що ця ситуація повториться і в нинішньому році.

Водночас аерокосмічному відомству доводиться враховувати складну ситуацію з фінансуванням програми. У пресрелізі, присвяченому переходу WFITST до наступної стадії, згадується, що на цей час телескоп забезпечений грошима до вересня 2020 р. Після цього проєкт може бути поставлений на паузу, яка триватиме до запуску та введення в експлуатацію обсерваторії JWST.

Вихід у відкритий космос зупинили через витік зі скафандра