NASA «розбудила» зонд Voyager 1 на відстані 23 млрд км

Чи пробували ви коли-небудь запустити двигун автомобіля, який простояв без використання кілька десятиліть? Немає жодної гарантії, що він навіть якось зреагує на обертання ключа запалювання. Дещо схоже зробила NASA із своїм космічним зондом, причому вдало. Нещодавно Voyager 1 відзначив своє 45-річчя, але за цей довгий час батареї зонда сильно виснажилися і тому для економії зв’язку та заряду аерокосмічна адміністрація періодично вмикає апарат для перевірки систем. Останній такий сеанс зв’язку відбувся у 2018 році для перевірки працездатності двигунів після десятиліть їхньої бездіяльності. Зонд «прокинувся» та успішно виконав завдання.

Voyager 2
Voyager 2 найдальший зонд, який має людство

Voyager 1 та його «брат-близнюк» Voyager 2 були запущені у космос у далекому 1977 році для дослідження за зовнішніх країв Сонячної системи. NASA розраховувала, що апарати пропрацюють максимум 5 років. Однак обидва зонди продовжують функціонувати навіть через 45 років. Час від часу Voyager 1 зв’язується з Deep Space Network NASA, щоб отримувати звичайні команди та передавати дані. Іноді це дуже важко робити, оскільки через періодичні збої інженерам NASA доводиться звертатись до інструкцій 45-річної давнини, а також враховувати застаріле обладнання. У 2017 році NASA довелося взаємодіяти з космічним кораблем і виконати незначну корекцію курсу, запустивши мікродвигуни, які не використовувались 37 років поспіль.

З 2014 року вчені помітили, що основна силова установка космічного корабля з часом деградує. Замість цього інженери вирішили застосовувати резервні двигуни корекції траєкторії, які не використовувалися десятиліттями. Випробування пройшли успішно. Але через величезну відстань до апарата, яка складає понад 23 млрд км, відповідь про вдалий запуск двигунів надійшла лише через 19 годин. NASA потім провели такі ж успішні випробування з Voyager 2.

Успішний сеанс зв’язку та вдалий тест запуску двигунів означає, що обидва космічні апарати Voyager зможуть надсилати важливі дані з глибокого космосу як мінімум до 2025 року. Це найдальший зонд, який має людство, тому вчені з нетерпінням чекають наступних наукових даних із цього апарата.

Нагадаємо, що зонди Voyager втрачають заряд і NASA планує вимкнути космічні апарати.

За матеріалами The Space Academy