NASA показала зимовий Марс (фото)

З нагоди настання зимових свят NASA опублікувала серію знімкі. Вони показують зиму на Марсі.

Покриті інеєм дюни у північному полярному регіоні Марса. Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

Вісь обертання Марса нахилена до площини його орбіти під кутом 25 градусів, що дуже близько до значення нахилу земної осі. Тому Червона планета переживає аналогічний цикл зміни сезонів. Щоправда, у цьому подібність між планетами фактично закінчується. Під час зими температура на марсіанських полюсах опускається нижче -125 °C. Це призводить до того, що вуглекислий газ із його атмосфери осідає на поверхню у вигляді сухого льоду.

Іній на схилах марсіанського кратера. Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

Знімки, зроблені апаратом MRO, демонструють покриті інеєм марсіанські дюни та схили кратерів. Він, в основному, складається із сухого льоду. На марсіанських полюсах також можна знайти водяний лід. Втім, його основні поклади все ж таки приховані під поверхнею.

Марсіанські дюни під час весни. Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

Чи може на Марсі йти сніг? За словами дослідників, так. Але це відбувається лише на полюсах планети під час найхолодніших ночей. Тому поки що ми не маємо знімків марсіанських снігопадів. При цьому треба мати на увазі, що марсіанські сніжинки складаються з того ж сухого льоду. Вони мають незвичну для нас кубічну форму і дуже маленькі розміри — менші, ніж товщина людської волосини.

Характерні багатокутники на полюсах Марса. Темні області відмічають місця гейзерів, що утворилися через сублімацію сухого льоду. Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

З настанням весни, сухий лід починає сублімуватися. Це призводить до своєрідних вивержень на полюсах. Струмені вуглекислого газу, що вириваються з-під поверхні, підіймають гейзероподібні фонтани темного пилу. Він потім осідає, створюючи різні химерні утворення. Знімки MRO також демонструють незвичайні полігональні утвори на марсіанських полюсах. Вони виникли, коли водяний лід розколов ґрунт на багатокутники.

Раніше ми розповідали, як Mars Express зазнімкував «святковий» пейзаж на південному полюсі Червоної планети.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov