NASA обрала Lockheed Martin для розробки ядерної ракети

У середу NASA та американські військові заявили, що обрали компанію Lockheed Martin для розробки та випробування космічного апарата з ядерним реактивним двигуном. Він дозволить швидше і з більшою економією палива долетіти до Місяця та Марса.

Ядерна ракета в уявленні художника
Ядерна ракета в уявленні художника. Джерело: DARPA

Ядерна ракета від Lockheed Martin

Один із найбільших партнерів NASA у галузі створення космічної техніки — компанія Lockheed Martin — розроблятиме ракету з ядерним термічним двигуном. Про це у середу, 26 липня, оголосили представники агенції та американських військових.

Про те, що така програма готується, говорилося вже не раз. І саме із нею пропонують об’єднати проєкт місячного ядерного реактора, аби уникнути конкуренції за гроші. Випробування під назвою Demonstration Rocket for Agile Cislunar Operations (DRACO) має розпочатися 2027 року.

Головною метою створення ядерного двигуна є отримання підвищеного у порівнянні з хімічними двигунами питомого імпульсу. Це дозволить значно підвищити швидкість ракети при зменшенні витрат палива. Фахівці NASA заявляють, що проєкт критично важливий для освоєння Марса.

Як працює ядерний термічний двигун

Ядерний термічний двигун — це один із кількох досить різних типів рушійних установок, які можуть використовуватися на космічних апаратах та літаках. Так само як і рідинні ракетні двигуни, він створює тягу, викидаючи з високою швидкістю перегріті гази.

Однак на відміну від тих рушіїв, що використовуються зараз, енергію цим газам даватиме не хімічна реакція. Замість цього крізь надзвичайно гарячу активну зону, де у стрижнях відбувається ланцюгова реакція ділення атомів урану, прокачуватимуть охолоджений до кріогенних температур водень.

Внаслідок цього він розігріватиметься до надзвичайно високих температур і набуватиме більшої енергії, ніж у хімічних реакціях. Отже, коли він витікатиме крізь сопло у космос, то забезпечуватиме дуже високий питомий імпульс.

Розробники не приховують, що ймовірність ядерної аварії дійсно існує, хоча насправді силова установка значно безпечніша, ніж ядерний вибухоліт, який NASA розробляла 60 років тому. Проте увімкнення двигуна DRACO відбудеться тільки тоді, коли ракета відлетить якомога далі від Землі.