NASA готується випробувати нове сонячне вітрило в космосі

23 квітня з космодрому на новозеландському півострові Махія має відбутися пуск ракети Electron. На її борту перебуває два вантажі, одним з яких є ACS3 — експериментальний супутник NASA, оснащений сонячним вітрилом нового покоління.

Супутник ACS3 після розгортання сонячного вітрила (концепт). Джерело: NASA/Aero Animation/Ben Schweighart

Сонячне вітрило — це плівка, що дає змогу космічному апарату використовувати тиск сонячного світла для розгону. Попри загальну привабливість концепції, її масовому впровадженню заважають кілька чинників. Одним із них є обмеження на матеріал і структуру їхніх стріл, які виконують роль щогл.

Але в NASA збираються змінити правила гри. І в цьому їй має допомогти супутник ACS3. Він був побудований компанією Advanced Composite Solar Sail System на базі платформи кубсат (12U). Основне призначення апарата — випробування нової композитної стріли з гнучкого полімеру і вуглецевого волокна, яка жорсткіша та легша за попередні конструкції. ACS3 повинен буде розгорнути її, після чого інженери сподіваються випробувати сонячне вітрило в справі.

План польоту передбачає, що ACS3 буде виведений ракетою Electron на 1000-кілометрову сонячно-синхронну орбіту. Потім апарат розпочне розкриття вітрила, площа поверхні якого становить 80 м². Весь процес буде фіксуватися встановленими на ньому камерами, які стежитимуть за його формою та симетрією. Якщо все пройде добре, після розкриття вітрила, ACS3 можна буде побачити із Землі неозброєним оком. За деякими оцінками, його яскравість може бути порівнянна з яскравістю Сіріуса.

Успіх випробування може відкрити дорогу для появи нового покоління космічних вітрильників, оснащених набагато більшими вітрилами площею до 2000 м². Такі апарати можна буде використовувати для місій, що діють у внутрішній частині Сонячної системи.

Раніше ми розповіли про проєкт апарата з сонячним вітрилом, призначеного для дослідження Меркурія.

Комети врізалися в Уран і Нептун щогодини впродовж мільйона років