NASA дала дозвіл і старт місії Dragonfly до Титана на 2028 рік

Цього тижня NASA офіційно затвердила старт місії безпілотника Dragonfly до супутника Сатурна — Титана. Відкладена раніше місія стартує в липні 2028 року. Метою є посадка дрона розміром з автомобіль на найбільший супутник Сатурна 2034 року — через шість років після запуску.

Dragonfly
Змодельоване зображення дрона Dragonfly. Ілюстрація: Lockheed Martin

Lockheed Martin, яка є частиною команди Dragonfly під керівництвом Лабораторії прикладної фізики Університету Джона Гопкінса, поділилася відео, в якому показано, як Dragonfly досягне поверхні Титана через 10 років.

За планом космічний корабель, який транспортує Dragonfly з Землі, випустить дрон недалеко від поверхні Титана. Посадка здійснюватиметься завдяки чотирьом роторам Dragonfly, які будуть увімкнені за кілька хвилин до спуску на поверхню.

Певною мірою цей процес схожий на те, як NASA посадила марсохід Perseverance на Марс 2021 року — драматичну подію, яку зафіксували камери високої чіткості. Однак посадка Perseverance була складнішою, оскільки космічний апарат використовував вісім гальмівних ракетних двигунів на окремій спусковій платформі та додаткові троси, щоб марсохід м’яко торкнувся поверхні Червоної планети.

Хоча посадка Dragonfly має простіший вигляд у реалізації, на будь-якому етапі місії можуть виникнути несправності, особливо на такій далекій відстані. Тому в день посадки Dragonfly на Титан напруга NASA буде максимальною, поки оператори місії не отримають підтвердження успішної посадки.

Титан має певну схожість із Землею на ранньому етапі її формування, особливо його щільною атмосферою. Саме тому цей супутник привертає увагу вчених. Існує надія, що наукові дослідження, проведені безпілотником, допоможуть ученим дізнатися більше про те, як виникло життя на нашій планеті.

Безпілотник не буде першим літальним апаратом, який здійснював польоти на іншому небесному тілі. Оскільки цей подвиг був здійснений вертольотом NASA Ingenuity, який здійснив подорож на Марс. Величезний успіх місії Ingenuity, офіційно завершеної на початку цього тижня після 72 польотів, дає великий поштовх команді, яка готує Dragonfly до польоту на Титан.

Місія Dragonfly була обрана в межах програми NASA New Frontiers, яка охоплює вже запущені місії — New Horizons до Плутона і поясу Койпера, місію Juno до Юпітера і місію OSIRIS-REx до астероїда Бенну.

Спочатку старт Dragonfly був запланований на 2027 рік. Але після перегляду бюджету та затримки через пандемію COVID 19, місію відклали на рік пізніше.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA випробувала прототип ротора для місії з вивчення Титана.