Найближчий до нас мілісекундний пульсар має радіус лише 11,4 км

Найближчий до Землі мілісекундний пульсар PSR J0437-4715 має радіус лише 11,4 км. При цьому його маса на 40 відсотків більша за сонячну. Нещодавно вчені дослідили властивості цього неймовірного об’єкта.

Пульсар PSR J0437-4715
Пульсар PSR J0437-4715. Джерело: phys.org

Мілісекундний пульсар PSR J0437-4715

Група науковців з Амстердамського університету нещодавно дослідила мілісекундний пульсар PSR J0437-4715. Вони використали телескоп NICER, який розташований на борту МКС і працює в рентгенівському діапазоні.

PSR J0437-4715 розташований на відстані 510 св. років від нас у напрямку сузір’я Живописця. Він являє собою тісну пару з білого карлика та нейтронної зорі. З першого на другу відбувається перетікання речовини, внаслідок чого ядро мертвої зорі розкручується все швидше.

Зараз швидкість його обертання становить 175 разів на секунду. Це робить PSR J0437-4715 найближчим до нас мілісекундним пульсаром. Саме його дослідженню вчені присвятили низку робіт.

Що показали дослідження

У своїй роботі телескоп NICER використовує методику під назвою «моделювання профілю імпульсу». Вона оцінює характеристики спалахів від нейтронної зорі, які досягають Землі кожні 5,75 мілісекунди. Далі ці дані були оброблені за допомогою голландського національного суперкомп’ютера Snellius.

Дослідження вчених вказують на «більш м’яке рівняння стану». Це означає, що максимальна маса нейтронних зір має бути більшою, ніж вважалося досі. У випадку PSR J0437-4715 дослідникам вдалося встановити, що радіус цього об’єкта складає лише 11,4 км, при тому, що його маса — 1,4 сонячної.

Також вчені дослідили низку інших мілісекундних пульсарів, наприклад, PSR J0740+6620 та PSR J0030. Вони оцінили їхні радіуси та маси з небаченою раніше точністю. Усе це допоможе краще зрозуміти цей клас об’єктів.

Астрономи знайшли галактику, яка втратила свій «хвіст»