На Землю повернувся посадковий апарат «Чан’е-5»

Увечері 15 грудня 300-кілограмова посадкова капсула місії «Чан’е-5» успішно приземлилася в китайському автономному районі Внутрішня Монголія. Завдяки цьому успіху Китай став третьою в історії державою, що змогла взяти зразки місячного грунту й доправити їх на Землю.

Капсула місії «Чан’е-5» повернулася на Землю. Джерело: CNSA

«Чан’е-5» був запущений 23 листопада. 1 грудня зв’язка з посадкового та злетного модулів, що відокремилася від його орбітального зонда, здійснила посадку східніше піку Рюмкера — відносно молодого вулканічного утворення (як зараз вважається, воно виникло близько 1,3 мільярда років тому). Район посадки був навмисно обраний, щоб китайський космічний апарат зміг зібрати набагато молодші зразки місячної речовини, ніж ті, що були доставлені експедиціями Apollo та радянськими станціями «Луна».

Після завершення процедури відбору проб злетний модуль стартував з місячної поверхні та зістикувався з орбітальним зондом. Ця подія стала першим в історії стикування двох безпілотних апаратів на орбіті навколо іншого небесного тіла. Після перевантаження капсули зі зразками модуль був відстикований і навмисно скинутий на місячну поверхню, а орбітальний зонд узяв курс на Землю.

Варто відзначити, що «Чан’е-5» став першим автоматичним апаратом після запущеної в 1976 році «Луны-24», що повернув на Землю зразки місячної речовини. Наступною китайською місією до нашого природного супутника має стати «Чан’е-6», який планують запустити в 2023-2024 році.

За матеріалами: https://spaceflightnow.com