На Сонці утворився вогняний каньйон

Корональний викид маси утворив на Сонці гігантський вогняний каньйон завширшки 10 тис. км. Однак на Землю це жодним чином не вплине, адже плазма світила полетіла не в бік нашої планети.

На Сонці утворився вогняний каньйон
На Сонці утворився вогняний каньйон. Джерело: NASA/GSFC/SOHO/ESA

Вогняний каньйон

У вівторок, 31 жовтня, на Сонці відбувся черговий спалах. Силові лінії магнітних полів перез’єдналися, і сталася потужна детонація. Як і в багатьох подібних випадках, вона супроводжувалася корональним викидом маси. Простіше кажучи, шматок від Сонця відірвався і полетів геть.

Сталося це не вперше, проте цього разу вчені змогли як слід розгледіти одну з подробиць цього процесу — утворення вогняного каньйону на поверхні Сонця. Це тільки здається, що плазма, яка відлетіла у космос, була крихітною частинкою нашого світила. Насправді масштаби порожнечі, що утворилася на деякий час, були просто гігантськими.

Вогняний каньйон мав завширшки 10 тис. км. Це більше, ніж протяжність США зі сходу на захід. У довжину він був принаймні вдесятеро більший. Увесь процес його утворення добре зафіксований на відео.

Чи загрожує це чимось Землі?

Якою б величною не здавалася ця подія зблизька, все ж вона відбулася на величезній відстані від нас. І найголовніше — корональний викид маси полетів не у бік Землі. Тож цього разу все обійшлося лише легким збудженням магнітосфери нашої планети.

Якби ж корональний викид маси врізався у магнітне поле Землі на швидкості 72 млн км/год, все було б значно гірше. Насправді так стається, і достатньо часто. В таких випадках виникають особливо потужні магнітні бурі, які можуть викликати проблеми зі зв’язком та електропостачанням.