На орбіті: запуск місії Polaris Dawn завершився успіхом

Компанія SpaceX здійснила успішний запуск пілотованої місії Polaris Dawn. У її межах відбудеться перший приватний вихід у відкритий космос.

Екіпаж та завдання місії Poaris Dawn

Місія Polaris Dawn є першим польотом за програмою Polaris, яка фінансується американським мільярдером Джаредом Айзекманом. Її екіпаж складається з чотирьох осіб. Крім самого Айзекмана, це колишній підполковник ВПС США Скотт Потіт, а також інженери SpaceX Сара Гілліс і Анна Менон. Потіт виконуватиме обов’язки пілота, Гілліс і Менон є спеціалістками місії.

Екіпаж місії Poalrs Dawn. Джерело: SpaceX

Політ Polaris Dawn має три основні цілі. По-перше, Crew Dragon повинен буде вийти на орбіту з апогеєм у 1400 км і побити рекорд висоти, встановлений ще в далекому 1966 році місією Gemini 11. Тоді вона досягла висоти 1372 км (експедиції Apollo віддалялися від Землі на значно більші відстані, але вони робили це під час польотів до Місяця, а не на навколоземній орбіті).

По-друге, під час польоту буде проведено десятки наукових експериментів. Оскільки апогей орбіти Crew Dragon буде проходити близько до внутрішнього радіаційного поясу Землі, метою багатьох з них буде вивчення впливу підвищеного рівня випромінювання на здоров’я астронавтів.

Астронавтки Сара Гілліс і Анна Менон. Джерело: SpaceX

І нарешті, під час місії Polaris Dawn відбудеться перший в історії приватний вихід у відкритий космос із використанням нових скафандрів SpaceX. У ньому візьмуть участь сам Айзекман, а також спеціалістка місії Сара Гілліс.

Запуск місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Запуск Polaris Dawn кілька разів переносився через технічні проблеми та погану погоду. У підсумку він відбувся 10 вересня. Ракета Falcon 9 успішно вивела корабель у космос, її перший ступінь здійснив посадку на баржу в Атлантичному океані.

Дата виходу у відкритий космос

Наразі Crew Dragon перебуває на проміжній навколоземній орбіті. Після того як екіпаж протестує всі системи, корабель виконає маневр, який підніме висоту його апогею до рекордної висоти.

Момент відділення Crew Dragon з екіпажем місії Poalris від ракети Falcon 9. Джерело: SpaceX

Що стосується виходу у відкритий космос, то він запланований на 12 вересня. Операція відбуватиметься на висоті 700 км, що вище за висоту орбіти телескопа Hubble. Оскільки у Crew Dragon немає окремого шлюзового відсіку, астронавтам доведеться розгерметизувати весь корабель. Вихід у відкритий космос триватиме дві години й транслюватиметься в прямому ефірі.

Весь же політ Polaris Dawn займе близько 5 днів. Після завершення місії корабель приводниться біля берегів Флориди.