Моторошні звуки в космосі: Starliner налякав екіпаж МКС

31 серпня астронавт Бутч Вілмор, який перебуває на МКС, почув дивні звуки. Вони долинали з динаміка, розташованого всередині космічного корабля Starliner.

«У мене питання щодо Starliner», — повідомив Вілмор по радіо в Центр управління польотами в Космічному центрі імені Джонсона в Г’юстоні. «Через динамік доноситься дивний шум… Я не знаю, що його видає».

Вілмор сказав, що не впевнений, чи були причиною шуму якісь проблеми в з’єднанні між станцією та космічним кораблем або щось інше. Він попросив диспетчерів у Г’юстоні перевірити, чи можуть вони послухати звук усередині космічного корабля. Після цього астронавт підніс свій мікрофон до динаміка всередині Starliner.

Метеоролог і радіоаматор з Мічигану, на ім’я Роб Дейл перехопив трансляцію цього звуку і опублікував запис в інтернеті. На ньому можна почути характерний пульсуючий писк, що чимось нагадує звуки сонара.

Фахівці на Землі не відразу розібралися в причині шуму. Вочевидь, проблема криється в так званому жорсткому кабелі. Коли Starliner летів до МКС, він підтримував із нею зв’язок за допомогою радіочастотної системи. Після стикування екіпаж встановив кабель, яким передаються звуки.

Дивні звуки в космосі

Найімовірніше, причина дивних звуків криється саме в кабелі та вони не становлять жодної загрози. Утім, колишній астронавт космічного агентства Кріс Гедфілд уже заявив, що є кілька звуків, які він волів би не чути всередині космічного корабля, зокрема й цей.

Астронавти час від часу помічають подібні дивацтва в космосі. Наприклад, перший китайський тайконавт Ян Лівей розповідав, що під час польоту на орбіті він чув звук, схожий на стукіт дерев’яного молотка по залізному відру. Пізніше вчені зрозуміли, що шум був спричинений невеликими деформаціями космічного корабля через різницю тиску між його внутрішньою та зовнішньою стінками.

У будь-якому разі шуми — це найменша з проблем, з якими зіткнувся Starliner. Через побоювання з приводу його безпеки, нещодавно NASA ухвалила рішення повернутися корабель на Землю порожнім. Він відстикується від МКС 6 вересня. Що стосується екіпажу Starliner, то астронавти Бутч Вілмор і Суніта Вільямс повернуться на Землю на кораблі Crew Dragon у лютому 2025 року.

За матеріалами Arstechnica