Місія «Чандраян-3» на Місяці: з посадкового модуля виїхав місяцехід «Праг’ян»

Минулого тижня Індія здійснила історичне космічне досягнення — посадила на Місяць апарат «Чандраян-3», а якщо точніше — посадковий модуль «Вікрам». Успішна операція зробила Індію четвертою країною світу, яка досягла місячної поверхні.

Посадковий модуль «Вікрам» та місяцехід «Праг`ян»
Посадковий модуль «Вікрам» і місяцехід «Праг`ян»

Після перших світлин з поверхні ISRO оприлюднила захоплюючі відеозаписи посадки. Вони демонструють, як «Вікрам» висаджує на Місяць шестиколісний ровер «Праг’ян» масою 25 кг. До речі, назва модуля у перекладі з санскриту означає «мудрість». Ровер призначений для дослідження місцевості та виявлення можливих покладів водяного льоду. Друге відео показує, як він уже рухається місячною поверхнею.

Тепер Індія спробує розкрити давню загадку: чи є водяний лід у скелястих полярних регіонах Місяця? Ця інформація може стати ключовою для майбутнього дослідження та колонізації нашого природного супутника.

Перегони за першість на Місяці

Історичною посадка Індії виявилася не лише через успішний маневр, але й через те, що модуль «Вікрам» став першим космічним апаратом, який висадився в районі південного місячного полюса. Це місце дуже цікавить науковців, оскільки вважається, що тут може бути значна кількість водяного льоду. Його відкриття допоможе в майбутньому розробити стратегії для колонізації Місяця.

Праг`ян
Сліди в місячному ґрунті, залишені ровером «Праг’ян». Побачивши небезпечний кратер, місяцехід повернувся, щоб дістатися безпечного місця. Це зображення колії отримано його навігаційною камерою. Авторство зображення: ISRO

Посадка «Вікрама» та виїзд «Праг’яна» вказує на початок нового етапу в міжнародних космічних змаганнях. У світлі планів США та Китаю щодо досліджень Місяця роль Індії стає важливою в загальних зусиллях по встановленню постійної присутності на ньому, що змінює баланс сил на цьому небесному об’єкті.

Крім того, інші країни також виявили інтерес до досліджень Місяця. Японське космічне агентство JAXA готується до спроби висадити на нього свій посадковий апарат під назвою SLIM. Досягнення Індії може відкрити шлях іншим країнам, які долучаться до захоплюючого освоєння космосу.

Раніше ми пояснювали, чому сісти на Місяць так важко.

За матеріалами thehindu.com.