Microsoft допоможе з плануванням космічного зв’язку

Компанія Microsoft разом з Лабораторією реактивного руху працює над плануванням зв’язку з космічними апаратами. Через збільшення потоку даних це завдання стає дедалі складнішим.

Антена, роботу якоїх оптимізує Microsoft
Антена Deep Space Network. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Microsoft долучається до Deep Space Network

Команда Microsoft Quantum долучається до роботи Лабораторії реактивного руху (JPL). Вона допоможе вченим планувати зв’язок із космічними апаратами у межах системи Deep Space Network. Зараз складання графіка так, щоб передачі даних не накладалися, займає у фахівців до двох годин на тиждень. Тепер цей час намагатимуться скоротити.

Deep Space Network — це американська мережа космічного зв’язку. Нещодавно до роботи цієї системи долучилася компанія Microsoft. Об’єм даних, що передаються, зростає. Зараз співробітники JPL використовують для цього Azure Quantum — сервіс Microsoft, створений для квантових обчислень та розв’язання складних багатоваріантних проблем.

Це тимчасове рішення, оскільки таке програмне забезпечення не оптимізувалося під задачі планування космічного зв’язку. Тому його розробник — команда Microsoft Quantum — розпочинає співпрацю з JPL, щоб на базі Azure створити програмний комплекс, який зможе розподілити потоки даних після їхнього багаторазового збільшення у порівнянні з сьогоднішніми.

Чому збільшився об’єм даних

Deep Space Network складається з гігантських антен, розташованих по всій земній кулі. Вони є у Каліфорнії, Австралії та Іспанії. Усі дані космічних апаратів, починаючи від супутників на орбіті й завершуючи марсоходами та зондами далеко за Поясом астероїдів, ідуть через них. Інформації збирається все більше, і її потоки зростають.

Антени фізично можуть приймати такий обсяг інформації. Але не тоді, коли сигнали накладаються один на одний. До того ж нові апарати збирають даних більше та передають їх більшими пакетами, ніж старі. Нова система допоможе не тільки узгодити усі ці розрізнені потоки, а й зробить їхній графік гнучкішим.

За матеріалами spacenews.com