Метеор з околиць Сонячної системи виявився кам’яним, а не крижаним

Дослідники виявили, що середнього розміру метеор, який спостерігався минулого року та прилетів із Хмари Оорта, був кам’яним, а не крижаним. Це ставить під сумнів чимало уявлень про еволюцію Сонячної системи.

Метеор 2021 року
Знімок метеора над Канадою 2021 року. Джерело: University of Alberta

Дивний метеор

Метеор, який згорів 2021 року в небі над канадським штатом Альберта, виявився вкрай незвичайним. Такого висновку дійшли фахівці з програми Global Fireball Observatory, яка відстежує тіла, що зустрічаються з нашою планетою.

У статті, опублікованій в Nature Astronomy, вони розповіли, що перше, на що звернули увагу, — це вектор швидкості, який мав метеор, коли зіткнувся з нашою планетою. Він перебував на вкрай витягнутій орбіті, яку зазвичай мають комети, що прилітають з околиць Сонячної системи. Тобто космічний гість майже напевно був із Хмари Орта, що простягається за орбітою Нептуна.

При цьому дослідники встановили, що об’єкт, який мав розмір грейпфрута, заглибився в нашу атмосферу набагато більше, ніж міг би це зробити шматок брудного льоду, який зазвичай являють собою подібні тіла. Це свідчить про те, що насправді цей метеор був кам’яним та мав масу майже 2 кг.

Що собою являє Хмара Оорта?

Усе це змушує вчених замислитися над традиційними поглядами на те, що собою являє Хмара Оорта, і, відповідно, на еволюцію Сонячної системи. Вважається, що безліч малих тіл за орбітою Нептуна переважно складаються з метанового, водяного та інших видів льоду. Причиною цього є те, що саме ці речовини накопичувалися у зовнішніх регіонах протопланетного диска.

Але кам’яний метеор ставить ці уявлення під сумнів. Можливо, таких тіл там справді досить багато, і тоді доведеться переглянути основи того, як утворювалася Сонячна система. Хоча може статися і так, що насправді цей шматок каменю народився десь у її внутрішніх регіонах і потрапив до Хмари Оорта значно пізніше.