Метеорит Чінгетті: де шукати «залізний пагорб»

Більш ніж сто років тому дослідник Гастон Ріперт знайшов на півночі Африки «залізний пагорб», який, найімовірніше, є метеоритом. Проте відтоді дослідники жодних слідів «космічного гостя» так і не знайшли.

Де шукати «залізний пагорб»
Де шукати «залізний пагорб». Джерело: arXiv (2024). DOI: 10.48550/arxiv.2402.14150

Метеорит Чінґетті

Троє фізиків по-новому подивилися на обставини, пов’язані з таємничим метеоритом Чінґетті, й розробили спосіб, як підтвердити чи спростувати його існування. У своїй статті Роберт Воррен, Стівен Воррен і Катерина Протопапа припускають, що є лише кілька можливих місць, де треба шукати космічний камінь, й тому магнітометричне обстеження регіону могло б розкрити його таємницю.

У 1916 році Гастон Ріперт, співробітник французького консульства, повідомив своїм колегам, що знайшов те, що він описав як «залізний пагорб» у пустелі Сахара, приблизно за 45 км від Чінґетті (Мавританія) на північному заході Африки. Як доказ його існування він привіз шматок каменю, який нібито відколов від нього. Вчені припустили, що єдиним можливим поясненням існування такого об’єкта в пустелі був удар метеорита.

Відтоді науковці вивчали свідчення Ріперта і ретельно досліджували місцевість, де він бачив «залізний пагорб», але до сьогодні жодних доказів так і не знайшли. У цій новій спробі вчені ще раз розглянули наявні докази та провели власне дослідження, щоб розгадати цю таємницю.

У пошуках залізного метеорита

Вивчивши результати попередніх робіт, дослідники припускають, що існують вагомі аргументи як за, так і проти існування метеорита Чінґетті. Вони вказують на те, що, описуючи «залізний пагорб», Ріперт спостерігав те, що він називав металевими голками.

Лише 2003 року науковці виявили, що такі об’єкти іноді трапляються в метеоритах, які містять велику кількість нікелю. Крім того, здається можливим, що будь-який кратер, утворений у результаті удару, буде вкритий піском. Вони також зазначають, що, схоже, багато попередніх пошуків були проведені не в тому районі.

Дослідники стверджують, що якщо такий метеорит таки існує, він має бути вкритий дюною заввишки щонайменше 40 м. Вивчаючи цифрові моделі рельєфу, вони визначили, що в регіоні є дві ймовірні області, де може існувати такий метеорит. А це, на їхню думку, означає, що просте магнітометричне обстеження цих двох ділянок могло б розгадати цю таємницю.