Ціль місії DART отримала власне ім’я

У липні наступного року ракета Falcon 9 відправить у космос апарат DART (Double Asteroid Redirection Test), який збираються використовувати для перевірки можливості зміни орбіти малого тіла шляхом кінетичного впливу. Простіше кажучи, він буде навмисно розбитий об поверхню астероїда.

Місія DART (Концепт). Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Метою місії стане подвійний астероїд Дідим (65803 Didymos). У жовтні 2022 року DART вріжеться в його супутник — 160-метровий об’єкт, що має позначення S/2003 (65803)1. Очікується, що удар змінить його орбітальну швидкість приблизно на 0,4 мм/c. Це, своєю чергою, призведе до зміни періоду його обертання на кілька хвилин.

За зіткненням зонда з астероїдом і його наслідками спостерігатимуть радари та мережа наземних обсерваторій. Пізніше до Дідима буде запущено європейський апарат Hera, який досягне його 2026 року, ретельно обстежить кратер, що залишився після «рукотворного зіткнення», і проведе комплексне вивчення обох тіл системи. Ці дані доповнять результати, отримані під час наземних спостережень, а також допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості та еволюцію подвійних астероїдів.

Донедавна у S/2003 (65803)1 не було власного імені. Астрономи використовували для позначення супутника неформальні назви на кшталт «Дідим B» або Didymoon. Але тепер ситуація змінилася — нещодавно Міжнародний астрономічний союз присвоїв об’єкту офіційне ім’я. Відтепер він називатиметься Діморф (Dimorphos), що в перекладі з грецької означає «дві форми».

Ім’я було запропоновано одним зі співробітників Лабораторії прикладної фізики Університету Джона Гопкінса (APL), що займається створенням зонда DART. За версією автора, назва відображатиме статус цього об’єкта, як першого небесного тіла, форма орбіти якого зміниться завдяки людським зусиллям. Коли до Діморфа прибуде апарат Hera, він уже побачить астероїд не таким, яким його побачить DART.