Mars Express зазнімкував «янгола» на південному полюсі Марса

Група супроводу місії Mars Express опублікувала знімок цікавої формації, виявленої на південному полюсі Червоної планети. Зовні вона чимось нагадує янгола, що летить, з крилами та ореолом навколо голови, поряд з яким знаходиться «серце».

«Янгол» на південному полюсі Марса. Фото Mars Express. Джерело:
ESA/DLR/FU Berlin

Незвичайна структура сформувалася завдяки одразу кільком процесам. «Ліва рука» янгола є великою ямою, що утворилася в результаті сублімації льоду. «Голова» виникла після падіння метеорита, що оголив підповерхневі верстви. Що стосується «серця», то воно є серією крутих схилів, які з’явилися в результаті вітрової ерозії. На південь від них розташовані піщані дюни. На знімку також видно складні візерунки, залишені пиловими вихорами.

Характерний темний матеріал, який заповнює фігуру «янгола» — це пісок, багатий на такі мінерали, як піроксен та олівін. Вчені вважають, що він має вулканічне походження. Спочатку цей матеріал був прихований молодшими осадовими відкладеннями, але потім винесений на поверхню під час ударів метеоритів та ерозійних процесів, а далі рознесений вітрами по всій планеті.

Варто сказати, що з планетологічної точки зору південний полюс є одним з найцікавіших регіонів Марса. Він вкритий полярною шапкою діаметром приблизно 400 км і середньою товщиною 1,5 км. Її загальний обсяг складає 1,6 млн км³. Приблизно 12% цієї речовини посідає водяний лід, а більшість залишеного — сухий лід (вуглекислий газ у твердому стані). При зниженні температури взимку вуглекислота вимерзає з марсіанської атмосфери, випадаючи на поверхню, а влітку сублімує та знову перетворюється на газоподібну форму.