LRO знайшов місце на Місяці з комфортною температурою

Проаналізувавши дані, зібрані зондом LRO, вчені з NASA ідентифікували ділянки на Місяці зі стабільною температурою, що становить близько 17°С. Вони розміщені в печерах, розташованих усередині лавових трубок.

Провали на місячній поверхні. Джерело: NASA/Goddard/Arizona State University

Як відомо, єдиний природний супутник нашої планети не має атмосфери. Через це її поверхня піддається значним температурним перепадам. Вдень позначка підіймається до 127°С, а вночі опускається до -173°С. Це створює значні проблеми для проєктувальників космічної техніки та ускладнює завдання колонізації Місяця.

У 2009 році вчені виявили провали на поверхні Місяця. Вони висунули припущення, що як мінімум деякі з них можуть бути входом у лавові трубки — порожнини під місячною поверхнею, сформовані лавою, що колись текла по них. Коли стеля лавової трубки обвалюється, це призводить до утворення провалу на поверхні, через який можна проникнути всередину.

Це відкриття змінило все. Лавові трубки мають достатній обсяг, щоб усередині них можна було розташувати житлові модулі або навіть загерметизувати й потім наповнити повітрям їхні окремі ділянки. При цьому їхнє склепіння має бути непоганим екраном, здатним захистити поселення від мікрометеоритів, випромінювання та перепадів температур.

Провал на місячній поверхні. Джерело: NASA/Goddard/Arizona State University

Щоб перевірити останнє припущення, команда дослідників із NASA скористалася даними зонда LRO. Він визначив термальні властивості скель та місячного пилу в циліндричній западині глибиною приблизно 100 м, яка розташована в Морі Спокою. Потім вчені звернулися по допомогу до комп’ютерного моделювання, щоб обчислити, як її температура змінюватиметься впродовж місячного дня.

Аналіз показав, що температура у постійно затінених частинах ями коливається дуже незначно, залишаючись на рівні приблизно 17°С упродовж усього місячного дня. Якщо западина має «продовження» у вигляді печери, температура в ній також триматиметься в комфортному діапазоні. А це означає, що місячні лавові трубки справді є одним із найсприятливіших місць на Місяці для розміщення поселень.

Ви також можете почитати нашу статтю про основні фізіологічні проблеми, якими супроводжуватиметься колонізація Місяця.