Китайський зонд знайшов воду на Місяці

Китайські науковці, які працюють зі зразками, які привіз на Землю зонд «Чан’е-5», підтвердили, що в них міститься вода у вигляді гідратованих солей. Це підтверджують раніше проведені дослідження. Однак цього разу йдеться про ті широти нашого супутника, які зазвичай добре освітлені Сонцем, і раніше вважалося, що найважливіша для життя речовина там зберегтися не могла.

Зонд «Чан’е-5»
Зонд «Чан’е-5». Джерело: www.newscientist.com

«Чан’е-5» знайшов воду на Місяці

Китайський місячний зонд виявив сліди води у зразках місячного ґрунту, повідомили вчені, в той час як країна набирає обертів своєї амбітної космічної програми. Апарат «Чан’е-5» завершив свою місію в 2020 році, повернувшись на Землю зі зразками гірських порід і ґрунту з Місяця.

Місячні зразки виявили наявність слідів води. Принаймні так пише група вчених із китайських університетів у статті, опублікованій у журналі Nature Astronomy в понеділок.

Інфрачервоний детектор NASA вже підтвердив у 2020 році існування води на Місяці, а вчені знайшли сліди води в нещодавніх аналізах зразків, датованих 1960–1970 роками.

Вода з вищих широт

Але зразки «Чан’е-5» походять зі значно вищих широт, що дає нові підказки щодо того, якої форми набуває вода на поверхні Місяця, пишуть китайські вчені. Отримані результати свідчать про те, що молекули води можуть зберігатися на освітлених сонцем ділянках супутника у вигляді гідратованих солей.

Місія «Чан’е-5» стала першою у світі за останні чотири десятиліття місією зі збору зразків з Місяця. Вона відбулася після історичної першої посадки «Чан’е-4» на зворотному боці Місяця в січні 2019 року. А минулого місяця зонд «Чан’е-6» завершив свою місію, зібравши перші зразки зі зворотного боку супутника.

Протягом останнього десятиліття Китай вклав величезні ресурси у свою космічну програму, спрямовану на реалізацію амбітних проєктів, намагаючись наздогнати традиційні космічні держави — США та росію. Він побудував космічну станцію і став третьою країною, яка відправила астронавтів на орбіту. Китай також прагне відправити екіпаж на Місяць до 2030 року і планує побудувати базу на його поверхні.