Китайський космічний безпілотник приземлився після 267 днів на орбіті

Китайський космічний безпілотник, навіть назва чи позначення якого лишаються секретними, нещодавно завершив свій черговий політ. Основною частиною програми його місій залишається зближення з об’єктами на орбіті.

Місце посадки на висохлому озері Лоп Нур
Місце посадки на висохлому озері Лоп Нур. Джерело: spacenews.com

Повернення китайського багаторазового космічного корабля

Секретний китайський космоплан повернувся на Землю пізно ввечері в четвер, завершивши свою третю орбітальну місію. Державне агентство «Сіньхуа» опублікувало коротке повідомлення 5 вересня (за східним часом), в якому підтвердило повернення космічного корабля на Землю. У повідомленні не було ані зображень, ані інформації про місію та місце приземлення.

Китай втретє запустив космічний апарат із космодрому Цзюцюань ракетою «Чанчжен-2F» 14 грудня. Ця подія відбулася за два тижні до запуску американського космічного літака X-37B ракетою Falcon Heavy на невідому орбіту. Вважається, що китайський космічний літак є аналогом X-37B.

За оцінками астрофізика і спостерігача за космічним простором Джонатана Макдауелла, космічний корабель мав пролетіти над очікуваним місцем посадки Лоп Нур в Сіньцзянському автономному районі на північному заході Китаю приблизно о 21:10 за східним часом 5 вересня.

Завершення третьої місії космічного корабля

Спостереження за маневрами космічного корабля на орбіті дозволили припустити, що він готується до повернення на Землю. Наприкінці липня аматори оптичної астрономії отримали зображення космічного корабля на орбіті.

Посадка ознаменувала завершення третьої місії космічного корабля. За тривалістю вона була подібною до другої місії, яка тривала 267 днів. Перший політ у 2020 році тривав дві доби.

Операції зі зближення на орбіті

Усі місії передбачали виведення на орбіту невеликого супутника або об’єкта. Під час другої й третьої місій основний космічний корабель проводив операції зближення з об’єктом, який він виводив на орбіту. Третій політ відбувся у червні.

Хоча не зрозуміло, чи космічний літак на короткий час повернув і знову відпустив об’єкт, їхнє близьке зближення свідчить про навмисні операції зближення з об’єктом. Друга місія також включала подібні маневри. Такі операції можуть бути корисними для вилучення, ремонту й обслуговування дружніх супутників або для потенційно небезпечних контркосмічних операцій проти космічних апаратів супротивника.

Китай зберігає сувору секретність навколо цієї місії. Космічне відомство країни не оприлюднило ані зображень, ані опису апарата.

У коротких китайських повідомленнях про місію йдеться про те, що космічний апарат призначений для перевірки багаторазових технологій і наукових експериментів, а також для надання технічної підтримки мирному використанню космосу.

За матеріалами spacenews.com