Китайці досліджують у космосі стародавні мікроорганізми

Китайські астронавти на космічній станції «Тяньгун» експериментують з археями. Ці стародавні мікроорганізми виникли ще на самому початку існування Землі, й науковці підозрюють, що вони могли б вижити у космосі.

Китайські астронавти на борту «Тяньгун»
Китайські астронавти на борту «Тяньгун». Джерело: CCTV

Археї на борту «Тяньгун»

Астронавти китайської місії «Шеньчжоу-18» зараз перебувають на космічній станції «Тяньгун» і серед інших експериментів вивчають стародавні мікроорганізми. Точніше, мова про археї — крихітні анаеробні істоти, які живуть, виділяючи метан.

Археї з’явилися на самому світанку існування життя на Землі, коли в атмосфері практично не було кисню, а на її поверхню падали потоки жорсткого випромінювання. Тож вчені вважають, що вони могли б вижити й у космосі. Принаймні Марс, який тоді мало чим відрізнявся від Землі, міг би стати їхньою домівкою.

Власне, саме зі змінами умов існування на більш жорсткі у порівнянні з тими, що існують на Землі, й експериментують зараз Є Гуанфу та його колеги Лі Цун та Лі Гуансу. Контейнер з археями прибув на станцію на борту транспортного корабля «Тяньчжоу-7». Спочатку його помістили на спеціальну центрифугу, та ось зараз справа дійшла до експериментів із ним.

Експерименти з археями й не тільки

Археями в космосі цікавляться не лише китайці. Аналогічний експеримент проводився і на МКС. Усім дуже кортить дізнатися, чи варто шукати життя на Марсі.

Тим часом на «Тяньгун» проводяться не тільки біологічні експерименти, але й фізичні. Астронавти досліджують властивості рідин, згоряння речовин у закритих контейнерах і багато чого ще. Загалом життя на «Тяньгун» дуже нагадує те, що відбувається на МКС.

Китай завершив будівництво своєї станції ще у 2022 році, й відтоді там постійно перебувають астронавти. КНР намагається зробити «Тяньгун» значним науковим центром і всіляко намагається залучити до програм досліджень іноземців.