Космоплан Dream Chaser прибув на космодром на мисі Канаверал

Компанія Sierra Space завершила вібраційні випробування свого космоплана Dream Chaser і привезла його в космічний центр на мисі Канаверал. Там його під’єднали до вантажного модуля Shooting Star і тепер він очікує на фінальні випробування та перший політ у космос.

Dream Chaser готується до польоту
Dream Chaser готується до польоту. Джерело: phys.org

Dream Chaser привезли на космодром

Новий космоплан Dream Chaser від компанії Sierra Space нарешті дістався космодрому на мисі Канаверал. До Космічного центру імені Кеннеді його привезли у спеціальному контейнері із клімат-контролем і під’єднали до транспортного контейнера Shooting Star.

Останні місяці Dream Chaser провів на випробувальному полігоні NASA імені Ніла Армстронга у штаті Огайо. Там він пройшов низку вібраційних випробувань, які довели надійність його конструкції. Тепер космоплану доведеться повторити все те саме з приєднаним вантажним модулем, який прибув на космодром 11 травня.

Після цього зібрані докупи космоплан та вантажний модуль перевезуть до спеціальної камери. Там їх піддадуть дії екстремальних температур від -100 до 150°C. Таким чином будуть зімітовані умови, в яких вони перебуватимуть під час космічного польоту.

Якою буде програма першого польоту

Якщо нічого не завадить, наступним етапом має стати перший випробувальний політ нової системи. Dream Chaser разом із Shooting Star мають запустити в космос за допомогою ракети Vulcan зі стартового комплексу 41 у Флориді.

Вони доправлять на Міжнародну космічну станцію 3500 кг корисного навантаження. До того, як зістикуватися, Dream Chaser здійснить низку маневрів, щоб продемонструвати свою здатність ефективно рухатися у вакуумі. Після цього маніпулятор Canadarm2 пристикує його до одного з модулів станції.

Пробувши на орбіті 45 діб, Dream Chaser повернеться на Землю і в автоматичному режимі здійснить посадку на аеродромі як звичайний літак. У NASA покладають на нього великі надії у межах програми розширення космічних можливостей.

По суті, він є гібридною системою. Сам по собі він може не тільки підіймати до 1600 кг вантажу, а й стільки ж безпечно повертати на Землю. А ось вантажний модуль Shooting Star зможе відправляти на орбіту аж 3850 кг вантажу. Щоправда, він одноразовий і при поверненні на Землю може хіба що безпечно спалити сміття в атмосфері.

Телескоп James Webb розгадує таємницю народження Крабоподібної туманності