Космічний апарат спостерігав за Землею з орбіти Марса

Космічний апарат Mars Express, який працює на орбіті навколо Червоної планети, нещодавно зазнімкував Землю та Місяць за допомогою своєї камери високої роздільної здатності. З такої відстані вони нагадують дві крихітні цятки.

Апарат Mars Express
Апарат Mars Express. Джерело: ESA

Mars Express зазнімкував Землю та Місяць

Європейське космічне агентство (ESA) оприлюднило знімки Землі та Місяця з навколомарсіанської орбіти. Їх зробив космічний апарат Mars Express, який уже майже 20 років досліджує Червону планету.

Mars Express запустили в космос улітку 2003 року, а вже на Різдво того ж року він прибув до Марса та вийшов на сильно ексцентричну орбіту навколо нього. Апарат призначався для спостережень за поверхнею й усім, що відбувається навколо. Для цього на його борту встановили камеру високої роздільної здатності High-Resolution Stereo Camera (HRSC). Вона мала спеціальний канал SRC, який зазвичай використовувався для фотографування зір та двох супутників Марса — Фобоса та Деймоса. А тепер за її допомогою отримали фотографію Землі та Місяця.

Земля та Місяць у 2023 році
Земля та Місяць у 2023 році. Джерело: ESA

Усього лише цятки

Зображення отримані 15 та 21 травня, а також 2 червня 2023 року. На них Земля та Місяць здаються просто двома цятками, менша з яких обертається навколо більшої. Відстань до нашої планети при цьому складала близько 300 млн км.

За час, що минув між крайніми кадрами, Місяць встиг здійснити майже половину оберту навколо Землі. Фахівці зазначають, що наукової цінності ці світлини не мають, однак їхнє культурне значення дуже велике —, як свідчення того, наскільки насправді тендітна наша планета.

Mars Express уже знімав Землю та Місяць разом. Сталося це на самому початку його місії — влітку 2003 року, коли його відстань від нас складала лише 8 млн км. На цьому зображенні два небесних тіла ще мають чітко помітні диски.

Знімок 2003 року
Знімок 2003 року. Джерело: ESA

Нинішні світлини фахівці порівнюють зі славетною фотографією Pale Blue Dot, яку зробив космічний апарат Voyager 1 у лютому 1990 року. Тоді він зазнімкував Землю з околиць Сонячної системи, звідки вона здавалася маленькою піщинкою, що примусило Карла Сагана написати відомі рядки про те, якою крихітною насправді є космічна домівка людства.