Космічна обсерваторія SOHO зазнімкувала свій власний уламок

Під час вивчення знімків, зроблених сонячною обсерваторією SOHO, астрономи звернули увагу на незвичайний яскравий об’єкт, що з’явився на її камерах. Під час подальшого аналізу даних вони дійшли висновку, що це пилинка, яка є фрагментом телескопа.

Дивний об’єкт зафіксовано на знімках, зроблених 20 грудня 2022 року. Дослідники одразу зрозуміли, що натрапили на щось дивовижне. За 27 років роботи SOHO виявив тисячі навколосонячних комет. Однак дивне тіло було зовсім не схоже на одну з хвостатих гостей, що зближуються з нашим світилом.

Надалі вчені зробили висновок, що насправді об’єкт перебував не поруч із Сонцем, а поруч із самим телескопом. Цей висновок ґрунтується на двох наступних фактах. По-перше, якби тіло дійсно знаходилося на околицях Сонця, то з урахуванням яскравості, його розмір був би порівняний з однією з внутрішніх планет, і астрономи, зрозуміло, вже давно б його помітили.

По-друге, це не могла бути яскрава навколосонячна комета. Об’єкт не демонстрував жодних ознак коми чи хвоста і, що важливіше, різко «відвернув» від Сонця. Деякі навколосонячні комети справді можуть рухатися викривленими траєкторіями — але це відбувається не в такі короткі проміжки часу і не з таким драматичним вигином. Що стосується версії з гіпотетичним космічним кораблем, то така радикальна зміна траєкторії на такій відстані й за таких розмірів, м’яко кажучи, була б натяжкою для фізики — навіть якщо це фізика з науково-фантастичного фільму.

За словами астрономів, все пояснюється набагато простіше. Іноді в SOHO потрапляють мікрометеорити. Їхні удари вибивають скупчення частинок з його теплозахисного екрана. Незадовго до появи об’єкта, камери SOHO зафіксували яскраву смугу, що відповідає появі такого скупчення. Це означає, що у телескоп потрапив мікрометеорит. Отже, загадковий об’єкт, це насправді, невелика пилинка (фрагмент теплозахисту), що знаходився на відстані всього кілька метрів від нього.

Що стосується незвичайної траєкторії порошинки, то вона, ймовірно, пояснюється силою Лоренца. SOHO має хоч і невелике, але не зневажливо мале електромагнітне поле. Будь-яка, протилежно заряджена порошинка, що проходить поблизу, напевно притягнеться до нього кривою траєкторією.

Втім, оскільки знімок яскравого об’єкта був зроблений незадовго до Різдва, дослідники також допустили альтернативне пояснення події. Але, за їхніми словами, воно вимагає не наукового, а магічного мислення.

За матеріалами https://soho.nascom.nasa.gov