Космічна небезпека: нова карта показала астероїди, що загрожують Землі

Команда американських учених створила карту потенційно небезпечних астероїдів розміром понад кілометр. Їм вдалося виявити 28 об’єктів, які наблизяться до нашої планети на відстань меншу, ніж середній радіу місячної орбіти.

Апофис
Близькоземний астероїд в уявленні художника. Джерело: CNET

Наразі астрономи виявили практично всі близькоземні астероїди розміром понад один кілометр. Падіння на Землю такого об’єкта призведе до важких наслідків, що лежать у діапазоні від спустошення цілого континенту до загибелі всієї людської цивілізації.

Гарна новина полягає в тому, що в найближчі сто років жоден із таких астероїдів не зіткнеться з нашою планетою. Погана новина в тому, що під впливом гравітаційних пертурбацій астероїди часто змінюють свої орбіти. А це означає, що камінь, який спочатку не становив загрози, згодом може опинитися на траєкторії, що перетинається з земною орбітою.

Щоб знайти відповідь на питання про те, як можуть видозмінитися орбіти великих близькоземних астероїдів, астрономи вдалися до комп’ютерного моделювання. Вони створили серію симуляцій, вивчивши якомога більше можливих траєкторій з урахуванням невизначеностей у наявних даних про їхні орбітальні характеристики.

Астероїди, що загрожують Землі

Дослідження дало змогу ідентифікувати 28 астероїдів, що мають ненульову ймовірність тісного зближення протягом найближчої тисячі років. Це означає, що вони наблизяться до нашої планети на відстань меншу, ніж дистанція до Місяця. Хоча жодне з цих зближень не несе ризику зіткнення, астрономи вважають, що ці астероїди мають бути об’єктами пильної уваги на випадок, якщо надалі їхні орбіти зміняться.

Діаграма, що показує орбіти 2200 потенційно небезпечних астероїдів. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Астрономи виокремили астероїд №7482 як особливо небезпечний. Цей камінь протягом наступного тисячоліття проведе значну кількість часу поблизу Землі. Це не означає, що він обов’язково зіткнеться з нашою планетою, але ймовірність зіткнення з ним у найближчу тисячу років найвища.

Дослідники також виділили інший об’єкт — астероїд №143651, який має настільки хаотичну орбіту, що вона унеможливлює передбачити його точне положення в інтервалі більше кількох десятиліть. Таким чином, астрономи просто не можуть оцінити його небезпеку в довгостроковій перспективі.

Також не варто забувати, що дослідження охоплює лише близькоземні астероїди розміром понад кілометр. У Сонячній системі існує набагато більша кількість дрібних об’єктів, які також можуть викликати серйозні руйнування під час падіння на Землю. При цьому далеко не всі з них уже відкриті астрономами. Тому NASA і ESA планують найближчими роками запустити космічні телескопи NEO Surveyor і NEOMIR, які займуться пошуками відсутньої частини популяції близькоземних астероїдів.

За матеріалами https://www.universetoday.com.