NASA розпочала будівництво мисливця за астероїдами

Інженери NASA розпочали виготовлення перших компонентів космічної обсерваторії NEO Surveyor. Вона займатиметься пошуком потенційно небезпечних астероїдів.

Мисливець за потенційно небезпечними астероїдами

У листопаді 2022 року NASA остаточно схвалила проєкт місії NEO Surveyor. У її межах буде збудований спеціалізований телескоп, призначений для пошуку потенційно небезпечних небесних тіл. Його робоча позиція буде розташована на відстані 1,5 млн км від нашої планети в точці Лагранжа L1 системи Земля-Сонце, де він зможе сканувати великі області неба.

Інфрачервоний телескоп NEO Surveyor (концепт) Джерело: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

NEO Surveyor буде вести спостереження в інфрачервоному діапазоні (від 4 до 10 мкм). Завдяки цьому він зможе виявляти т.з. темні астероїди, а також вигорілі комети. Вони мають дуже низьке альбедо поверхні, через що наземним обсерваторіям не так і просто знаходити подібні об’єкти. Однак завдяки сильному нагріванню поверхні сонячним світлом вони добре помітні в інфрачервоному діапазоні, що дозволить NEO Surveyor легко їх ідентифікувати. Також телескоп зможе знаходити астероїди, які рухаються до Землі з боку Сонця, практично невидимі для наземних обсерваторій.

Перші компоненти NEO Surveyor

Після того, як NASA дала остаточне зелене світло проєкту, інженери розпочали виготовлення перших компонентів телескопа. Серед них радіатори, які будуть використовуватись для його пасивного охолодження. Крім того, розпочалося будівництво композитних стійок. Вони необхідні для ізоляції наукової начинки NEO Surveyor від корпусу космічного апарата та його сонцезахисного екрана.

Near-Earth Object Surveyor
Телескоп NEO Surveyor (концепт). Джерело: NASA/JPL-Caltech

Також досягнуто прогресу у розробці інфрачервоних детекторів NEO Surveyor та низки електронних компонентів. Почалася робота над 50-сантиметровим дзеркалом телескопа. Воно буде  виготовлено з цільного алюмінієвого блоку та оброблене спеціально виготовленим алмазно-токарним верстатом.

На цей час запуск NEO Surveyor запланований на 2028 рік. Загальний бюджет місії оцінюється у суму, що становить 1,2 млрд доларів.

Ви також можете почитати про проведені ESA тести антени, яка буде встановлена на міжпланетний апарат Hera.