Космічна місія Crew-8 встановила рекорд після приземлення

Космічний корабель Crew Dragon Endeavour компанії SpaceX встановив новий рекорд під час місії Crew-8 у співпраці з NASA. Ця місія тривала майже вісім місяців на низькій навколоземній орбіті та завершилася успішним поверненням корабля після тривалої експлуатації на Міжнародній космічній станції (МКС).

Crew Dragon
Команди відновлення працюють на космічному кораблі Crew Dragon після приземлення астронавтів місії Crew-8 25 жовтня. Авторство зображення: NASA

Спочатку планувалося, що Crew Dragon і його екіпаж залишатимуться на станції протягом шести місяців, але через непередбачувані обставини, включно з погодними умовами, повернення довелося відкласти.

Загалом корабель провів на орбіті 232 дні, що стало рекордним показником для SpaceX. Це також зробило Crew Dragon Endeavour першим приватним космічним кораблем, який досяг такої тривалості перебування у космосі, залишаючись пристикованим до МКС.

Під час цієї місії корабель пробув на станції 7 місяців і 19 днів разом із членами екіпажу Crew-8, очікуючи на можливість безпечного повернення. Відстикування Crew Dragon було заплановане раніше, але погодні умови в районі посадки поблизу Флориди змусили NASA та SpaceX відкласти його до стабілізації ситуації.

Завершення місії та нові досягнення SpaceX

Місія Crew-8 офіційно стартувала у березні минулого року, коли Crew Dragon піднявся на орбіту за допомогою ракети Falcon 9. Після успішного відстикування корабель розпочав маневри для входу в атмосферу та повернення на Землю, а згодом приводнився біля узбережжя Флориди менш ніж за добу після завершення всіх необхідних етапів.

SpaceX Crew Dragon Endeavour
SpaceX Crew Dragon Endeavour відстиковується від Міжнародної космічної станції. Авторство: NASA

Crew Dragon розрахований на повторне використання, що дозволяє суттєво зменшити витрати. Завдяки регулярним польотам на МКС та участі в місіях NASA, SpaceX перевершила досягнення історичної програми Space Shuttle за тривалістю перебування кораблів у космосі.

Програма Commercial Crew і внесок SpaceX

SpaceX є ключовим партнером NASA у межах програми Commercial Crew, яка забезпечує доправлення астронавтів на МКС та їхнє повернення на Землю. Попри складнощі з боку компанії Boeing, яка все ще намагається вдосконалити свій корабель Starliner, SpaceX стала єдиною американською компанією, що стабільно виконує такі місії.

SpaceX має багатий досвід польотів до МКС: 12 років тому компанія успішно відправила свій перший вантажний корабель Dragon у межах місії COTS-2, відкривши нову еру комерційних польотів у космос. З кожною новою місією компанія встановлює нові рекорди, а Crew Dragon Endeavour знову продемонстрував лідерство, завершивши найтриваліший політ на орбіті в історії SpaceX.

Раніше ми повідомляли про те, як залишені на Землі астронавти Crew-9 засмутилися поступкою своїх місць екіпажу Starliner.

За матеріалами techtimes.com