Контрасти кратера Аристарх (фото)

Група супроводу місії LRO опублікувала новий знімок. Він демонструє різницю в альбедо (відбивній здатності) різних ділянок кратера Аристарх і поверхні, яка його оточує.

Кратер Аристарх. Джерело: NASA/GSFC/Arizona State University

Кратер Аристарх розташований у північно-західній частині видимого боку Місяця. Попри те, що його діаметр складає всього 40 км, ця ударна формація дуже добре відома навіть астрономам-аматорам. Річ у тім, що кратер Аристарх є найяскравішою деталлю рельєфу на Місяці. Його альбедо перевищує альбедо більшості інших місячних структур удвічі.

Подібна яскравість пояснюється відносною молодістю (за місячними мірками) кратера. Він утворився 450 млн років тому, внаслідок чого викинуті під час удару породи ще не встигли потемніти через вплив сонячного вітру та радіацію. Більшість структур кратера також збереглася в незайманому стані. На знімку LRO особливо виділяється центральний пік, що є найяскравішою частиною всієї ударної формації.

Варто зазначити, що помітність кратера Аристарх частково пояснюється його оточенням. Він розташований на однойменному плато, що має вулканічне походження. Його поверхня покрита пірокластичними відкладеннями, що характеризуються високим вмістом скла, через що вони мають низьке альбедо. Це темне тло забезпечує гарний контраст для яскравого кратера.

Ви також можете почитати про те, як NASA влаштувала диско-вечірку на космічному кораблі Orion, який зараз перебуває на орбіті навколо Місяця.

За матеріалами https://www.lroc.asu.edu