James Webb зазнімкував галактики, що стикаються

Космічна обсерваторія James Webb (JWST) передала на Землю черговий ефектний знімок далекого космосу. На ньому можна побачити пару галактик, що стикаються, відому під позначенням IC 1623.

Галактики IC 1623, що стикаються. Знімок телескопа James Webb. Джерело: ESA/Webb, NASA & CSA, L. Armus & A. Evans

IC 1623 розташована на відстані 270 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Кита. Галактики, що її складають, вже фактично переплелися одна з одною. Це призвело до руйнування їхніх оригінальних структур, а також гігантського спалаху зореутворення. Новостворена система формує нові світила у двадцять разів швидше, ніж наш Чумацький Шлях.

У минулому IC 1623 вже неодноразово ставала об’єктом спостережень для різних телескопів, у тому числі легендарного Hubble. Проте, їхню роботу серйозно ускладнювала товста смуга пилу, що приховує галактичний центр. Завдяки своїй можливості вести спостереження на ближніх та середніх хвилях інфрачервоного діапазону JWST зумів обійти цю проблему. Телескопу вдалося зазнімкувати безліч, раніше невідомих, подробиць «галактичної ДТП».

Галактики IC 1623, що стикаються на знімку телескопа Hubble. Джерело: ESA/Webb, NASA & CSA, L. Armus & A. Evans

З великою часткою ймовірності, зараз в IC 1623 йдуть процеси, які зрештою призведуть до злиття в єдине ціле двох надмасивних чорних дір з галактик, що стикаються. Також варто відзначити, що ядро ​​IC 1623 є дуже яскравим та компактним. Воно випромінює таку велику кількість світла, що формує дифракційні промені на знімку JWST. Цей оптичний ефект пов’язаний з особливостями конструкції телескопа. Як правило, дифракційні промені спостерігаються навколо зір Чумацького Шляху, які потрапили на знімок телескопів.

Нагадаємо, що недавно James Webb зазнімкував знамениті Стовпи Творіння.

За матеріалами https://esawebb.org