James Webb вивчив околицю Чумацького Шляху

Космічний телескоп James Webb (JWST) зазнімкував зоряні ясла, що розташовані на самій околиці Чумацького Шляху. Вони розташовані на відстані понад 58 000 світлових років від галактичного центру.

Зазнімкований James Webb регіон активного зореутворення, розташований на околиці Чумацького Шляху. Джерело: NASA, ESA, CSA, STScI, M. Ressler (NASA-JPL)

Метою дослідників було отримання зображень областей у двох молекулярних хмарах, відомих як хмари Дігеля. Для спостережень були залучені, встановлені на JWST: камера ближнього інфрачервоного діапазону NIRCam і камера середнього інфрачервоного діапазону.

Завдяки високій чутливості та роздільній здатності JWST зумів розглянути ділянки, що цікавлять дослідників, з безпрецедентними подробицями. У них знаходяться зоряні скупчення, що переживають сплески зореутворення.

У випадку з Хмарою 2S, зображеною на представленому знімку, JWST виявив скупчення, що містить нещодавно сформовані зорі. Раніше вчені підозрювали про його існування, але лише дані космічного телескопа дозволили підтвердити це припущення. Ця щільна область дуже активна. Кілька новонароджених зір випускають протяжні струмені речовини (джети) уздовж своїх полюсів.

За словами астрономів, у майбутньому вони планують продовжити вивчення цього далекого регіону на кордоні Чумацького Шляху, і спробують зрозуміти, як конкретне середовище може впливати на формування різних типів зір.

Раніше ми розповідали, як JWST зазнімкував галактику у формі знака питання.

За матеріалами ESA