James Webb відкрив свою першу екзопланету

Астрономи вперше підтвердили існування екзопланети за допомогою космічного телескопа James Webb (JWST). Знову відкритий світ отримав позначення LHS 475b. Він обертається навколо червоного карлика, розташованого на відстані 41 світловий рік від Землі у напрямку до сузір’я Октант.

Екзопланета LHS 475 b в уявленні художника. Джерело: NASA, ESA, CSA

Астрономи вперше запідозрили наявність екзопланети у цій системі під час аналізу даних, зібраних телескопом TESS. Для перевірки був залучений JWST. Йому знадобилося лише два транзити, щоб підтвердити існування тіла.

Зміна кривої блиску червоного карлика під час транзиту екзопланети LHS 475 b. Джерело: NASA, ESA, CSA, L. Hustak (STScI); Science: K. Stevenson, J. Lustig-Yaeger, E. May (Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory), G. Fu (Johns Hopkins University), and S. Moran (University of Arizona)

LHS 475 b є землеподібною екзопланетою, чий радіус всього на 1% менше радіуса Землі. Вона здійснює один оберт навколо своєї зорі за два дні. Астрономам поки невідома маса тіла. Але з урахуванням її розміру, це безумовно кам’яна екзопланета.

Основна інтрига щодо цього світу полягає в тому, чи він має свою атмосферу. За словами дослідників, попри близькість до зорі, LHS 475 b все ж таки може володіти власною газовою оболонкою. Спостереження JWST поки що не дали однозначної відповіді про її наявність. Але дослідники вже виключили низку варіантів. Наприклад, у LHS 475 b абсолютно точно не може бути товстої метанової атмосфери, як у Титана.

Разом з тим, атмосфера, що повністю складається з вуглекислого газу, буде настільки компактною, що її виявлення є складним завданням навіть для JWST. Тому астрономи планують продовжити спостереження LHS 475 b, щоб внести ясність у це питання.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп TESS виявив екзопланету в населеній зоні червоного карлика.

Випадкова знахідка підтвердила одну з давніх теорій раннього Всесвіту