James Webb помітив злиття перших галактик Всесвіту

Космічний телескоп James Webb (JWST), який здатний зазирнути у ранній Всесвіт, допомагає робити цікаві відкриття про його ранню історію. Астрономи, спостерігаючи за галактиками, які є напрочуд великими й доволі розвиненими для свого віку, ставлять під сумнів уявлення про те, як вони розвиваються й еволюціонують.

Gz9p3
Gz9p3, найяскравіша відома галактика, що зливається в перші 500 млн років існування Всесвіту (спостереження за допомогою JWST). Фото: NASA

Одна з найдавніших коли-небудь виявлених галактик Gz9p3 нещодавно була предметом дослідження міжнародної дослідницької групи. Назва Gz9p3 походить від сполучення найменування дослідницької групи, колаборації Glass, та значення червоного зміщення галактики z=9,3, яке вказує на її відстань від нас. За допомогою James Webb команда могла спостерігати її близько 13 млрд років тому, через 510 млн років після Великого вибуху.

Gz9p3 напрочуд набагато масивніша і зріліша, ніж очікувалося. Галактика вже містить кілька мільярдів світил. Вона вдесятеро масивніша за будь-яку іншу галактику, знайдену на початку Всесвіту. Ці знахідки означають, що зорі мали формуватися набагато швидше й ефективніше, ніж вважалося раніше, щоб галактика досягла такого розміру.

Складна форма Gz9p3 найімовірніше визначає її як одне з найбільш ранніх злиттів галактик, які коли-небудь спостерігалися. Зображення галактики на JWST показує морфологію, яка вказує на взаємодію двох галактик, що свідчить про те, що процес злиття на момент спостереження все ще тривав.

James Webb також провів спектральний аналіз галактики, що дозволило їм розрізнити молоді та старі популяції зір. Виявилося, що зореутворення відбувалося вищими темпами, ніж очікувалося. Присутність старої популяції світил підтверджується елементами, знайденими у спектрі, такими як кремній, вуглець і залізо.

Нові результати змушують астрофізиків переглянути свої теорії формування раннього Всесвіту та еволюцію галактик у цілому.

Раніше ми повідомляли про те, чим галактики у ранньому Всесвіті відрізнялися від сучасних.

За матеріалами techexplorist.com