James Webb побачив внутрішньокластерне світло

Використовуючи космічну обсерваторію James Webb (JWST), американські астрономи зуміли отримати зображення внутрішньокластерного світла в галактичному скупченні SMACS-J0723.3-7327. Знімки мають удвічі більший рівень деталізації в порівнянні з фотографіями телескопа Hubble.

Внутрішньокластерне світло скупчення SMACS-J0723.3-7327. Джерело: NASA, ESA, CSA, STScI.

Учасники галактичних скупчень зазнають потужного гравітаційного впливу з боку один одного. Це призводить до того, що приливні сили «виривають» із них частину газу та зір, які в результаті потрапляють у міжгалактичний простір. Світло, що випромінюється ними, називається внутрішньокластерним. Його яскравість становить менше ніж 1% від яскравості найтемнішого неба, яке можна спостерігати з Землі. Тому внутрішньокластерне світло не так просто зафіксувати.

Для розв’язання цієї проблеми дослідники скористалися допомогою JWST. У поєднанні з новими методами аналізу зображень їм вдалося виявити «примарне» світло, що випускається міжгалактичними зорями скупчення SMACS-J0723.3-7327. Знімки JWST мають удвічі більший рівень деталізації порівняно з кращими фотографіями космічного телескопа Hubble.

Поки що дослідники продовжують вивчення знімків. Але їхній аналіз вже показав, що внутрішні частини скупчення сформувалися в результаті злиття масивних галактик, тоді як зовнішні частини утворилися в результаті акреції галактик, схожих на наш Чумацький Шлях.

За словами астрономом, знімки JWST можна використовувати не лише для покращення уявлень про процеси формування галактичних скупчень, але й для вивчення властивостей таємничої темної матерії. Внутрішньокластерне світло є відмінним індикатором її розподілу у подібних структурах.

Раніше ми розповідали, як JWST зазнімкував хмари на Титані.