James Webb передав дивовижні знімки Туманності Оріона

Міжнародна команда астрономів опублікувала нові дивовижні знімки, зроблені космічним телескопом James Webb (JWST). Вони демонструють Туманність Оріона — один із найближчих до Землі регіонів активного зореутворення.

Туманність Оріона очима телескопа JWST. Джерело: NASA/ESA/CSA/PDRs4All ERS Team/S. Fuenmayor & O. Berné

Найближчий «зоряний пологовий будинок»

Туманність Оріона є величезним скупченням газу та пилу, в надрах якого прямо зараз народжуються тисячі нових світил. Це один із найближчих до Землі регіонів активного зореутворення. 4,5 млрд років тому наше Сонце теж сформувалося всередині такого «зоряного пологового будинку».

Завдяки своїй близькості до Землі (вона розташована на відстані 1350 світлових років від Сонячної системи), Туманність Оріона можна побачити на небі неозброєним оком. Вона є дуже популярним об’єктом для спостережень як з боку астрономів-аматорів, так і найпотужніших у світі обсерваторій, до яких нещодавно приєднався і JWST. Завдяки здатності фіксувати інфрачервоне випромінювання, яке на відміну від видимого світла проходить через пил, телескопу вдалося зобразити безліч раніше невідомих астрономам деталей Туманності.

Всередині Туманності Оріона

Опубліковані знімки є композитними. Вони зроблені з використанням кількох фільтрів, що дозволяють побачити випромінювання іонізованого газу, вуглеводнів, молекулярного газу, пилу та розсіяного зоряного світла.

Туманність Оріона очима телескопа JWST (анотована версія). Джерело: NASA/ESA/CSA/PDRs4All ERS Team/S. Fuenmayor & O. Berné

На зображеннях JWST виділяється структура, відома під назвою Перемичка Оріона. Це стіна зі щільного газу та пилу, яка тягнеться від верхнього лівого кута знімка до нижнього правого та містить яскраву зорю Тета 2 Оріона A. Перемичка освітлена групою гарячих молодих масивних світил, що розташована у правому верхньому куті зображення. Вона відома як Скупчення Трапеції. Його потужне ультрафіолетове випромінювання поступово руйнує Перемичку, створюючи неймовірне багатство різних газопилових структур на кшталт ниток та глобул.

Одна з ділянок Туманності Оріона очима телескопа JWST. Джерело: NASA/ESA/CSA/PDRs4All ERS Team/S. Fuenmayor & O. Berné

На світлинах JWST також можна розглянути молоді зоряні системи з протопланетними дисками, які ще оточені газопиловими коконами. Згодом вони дадуть початок новим планетним системам, які у майбутньому можуть стати домом для життя.

За матеріалами https://pdrs4all.orgТільки найцікавіші новини та факти у нашому Telegram-каналі