Ізраїльський апарат вирушив на зустріч із Місяцем

Космічні технології

19 березня ізраїльський зонд «Берешит» знову активував головний двигун. Під час 60-секундного маневру апарат підняв апогей своєї орбіти до висоти 405 тис. км. Згідно із заявою представників компанії SpaceIL, операція пройшла успішно. Усі системи апарата функціонують у штатному режимі.

???? Moon Travel Report #6 ????
Another successful maneuver! The engine was activated for 60 sec & all systems are functioning????????. #Beresheet is on an elliptical orbit, will meet the #moon – the furthest point from #Earth: 405,000 k”m. #IsraelToTheMoon @ILAerospaceIAI @ILSpaceAgency

— Israel To The Moon (@TeamSpaceIL) March 19, 2019

Найближчими днями «Берешит» здійснить ще кілька корекцій курсу, щоб оптимізувати орбіту. Але, за словами інженерів, основна частина роботи вже позаду. Здійснений 19 березня маневр був ключовим: він відправив апарат на зустріч із Місяцем. 4 квітня його «підхопить» гравітаційне поле нашого природного супутника, що зробить можливим перехід на селеноцентричну орбіту.

Згідно з планом місії, 11 квітня «Берешит» здійснить посадку в районі Моря Ясності, де розташована одна з місячних магнітних аномалій. Посадка здійснюватиметься в «сліпому» режимі — з використанням лазерного далекоміра та доплерівського радара для визначення відстані до поверхні. За цією операцією стежитиме американський супутник LRO. З його допомогою планетологи спробують проаналізувати хімічний склад частинок реголіту, піднятих з поверхні реактивним струменем посадкового двигуна ізраїльського зонда.

Якщо все пройде добре, «Берешит» стане першим апаратом, що сів на Місяць, побудованим на приватні інвестиції. Наукова «начинка» зонда складається з магнітометра, камери та масиву кутових відбивачів. Додатково на його корпусі встановлена «капсула часу» — цифровий диск, що містить інформацію про його творців, дані про національні символи Ізраїлю, його історію, культуру та наукові досягнення, а також дитячі малюнки. Очікується, що після посадки «Берешит» зможе пропрацювати на місячній поверхні 2-3 дні, після чого бортове обладнання вийде з ладу від перегріву.